صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / شناسایی گسل‌های دشت کاشان مهمترین ضرورت‌ ساخت وساز شهری است

فرماندار کاشان‌:

شناسایی گسل‌های دشت کاشان مهمترین ضرورت‌ ساخت وساز شهری است

فرماندار کاشان گفت: باتوجه به سوابق لرزه خیزی تاریخی در کاشان و عبور گسل از مجاورت شهر، شناسایی و مطالعه گسل‌های منطقه، پهنه بندی و تعیین حریم آن از ضرورت‌های اساسی حوزه ساخت و ساز شهری است.

خشکسالی

به گزارش کسب و کار نیوز، ‌حمیدرضا مومنیان با بیان اینکه برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی از چالش‌هایی است  که باعث کاهش سطحی این منابع حیاتی شده است که خطر فرونشست در دشت کاشان را نیز گوشزد می‌کند.

وی افزود:  کنترل روان آب‌ها و عملیات آبخیزداری، از دیگر موارد حیاتی در موضوع مدیریت منابع آب در شهرستان کاشان است  که با شناسایی منابع آبی و تقویت سفره های زیرزمینی در کنار مدیریت صحیح مصرف می‌توان موجب کاهش آسیب پذیری در مواجهه با شرایط کم آبی شویم.

فرماندار کاشان با اشاره به ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: رزمایش پرتویی حضرت روح الله، منجر به تولید دانش بومی مقابله با حوادث در شهرستان کاشان شد و امیدواریم با فعال کردن ظرفیت این نهادها، به یافته‌های عملیاتی خوبی در حوزه مدیریت ریسک و خطر زمین لرزه و فرونشست برسیم.

وی گفت: تعیین الگوی بهینه گسترش فیزیکی شهری نیز از جمله نیازهای مطالعاتی کاشان است و امیدواریم با یافته های علمی و کارشناسی این کارگروه محقق شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، کارگروه مخاطرات زلزله و نشست تخصصی منابع آبی شهرستان کاشان با حضور رییس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری برگزار شد. تشکیل دو گروه کارشناسی زمین شناسی و عمران و شهرسازی به منظور انجام مطالعات تکمیلی گسل‌ها و پهنه بندی خطر زمین لرزه و فرونشست زمین در کاشان، از جمله مصوبات این نشست بود.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.