صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / سه طرح آبرسانی در سیستان وبلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد
سه طرح آبرسانی در سیستان وبلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد

با حضور وزیر نیرو/

سه طرح آبرسانی در سیستان وبلوچستان افتتاح و کلنگ زنی شد

2 طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ به طور همزمان در مراسمی در زاهدان با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی و یک طرح نیز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امروز عملیات ساخت فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آغاز شد.
محسن میرادی افزود: این طرح در زمان راه اندازی قابلیت شیرین سازی ۱۵ هزار مترمکعب آب را در شبانه روز دارد.
وی ادامه داد: همچنین خط انتقال آب از نوک آباد به روستاهای اسکل آباد، دهپابید و کهنوک خاش با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح دارای چهار مخزن به ظرفیت کلی ۶ هزار متر مکعب است که در صورت راه اندازی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را برای ۱۷ هزار روستایی شهرستان خاش فراهم می کند.
میرادی از بهره برداری خط آبرسانی سکن به شهر گشت سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: برای راه اندازی این طرح ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: سرانه مصرف آب قبل از اجرای این طرح ۶۰ لیتر نفر در روز بوده که هم اینک به ۲۰۰ لیتر نفر در روز افزایش یافته است.
میرادی تصریح کرد: ظرفیت خط نهایی این طرح مهم ۷۰ لیتر در ثانیه است که در افق ۱۴۲۰ دیده شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز وزیر نیرو و هیات همراه به منظور بررسی وضعیت حوزه آب و برق سیستان و بلوچستان و افتتاح طرح های مرتبط صبح امروز /پنجشنبه/ وارد زاهدان شدند.
حضور در گلزار شهدا و شرکت در نشست فرمانداری زابل، افتتاح همزمان طرح های برق منطقه ای، بازدید از تصفیه خانه زهک و چاه نیمه های سه و چهار این شهرستان، کلنگ زنی فاز چهارم آب شیرین کن زاهدان، بهره برداری از خط آبرسانی سکن به شهر گشت سراوان و شرکت در نشست بررسی مسائل آب و برق سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان است.
۷۳۱۶**۳۰۴۲ /۱۵۹۶

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.