صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / جابه‌جایی ۶۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی ‌زاهدان – میرجاوه طی سال گذشته
جابه‌جایی ۶۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی ‌زاهدان – میرجاوه طی سال گذشته

جابه‌جایی ۶۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی ‌زاهدان – میرجاوه طی سال گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پارسال 60 هزار تن کالا از طریق خط ریلی زاهدان - میرجاوه جابجا شده است که امسال این میزان جابجایی افزایش خواهد یافت.

ریل

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌سعید محمدزاده در سفر به زاهدان و بازدید از پروژه‌های راه آهن استان بیان کرد: خط موجود زاهدان تا میرجاوه به دلیل قدمت زیاد کیفیت مناسب را ندارد اما فعلا این خط قابلیت بهره برداری را دارد.

وی بیان کرد: با وجود کمبود اعتبارات، بهسازی این خط ریلی آغاز شده و امیدواریم هر چه سریعتر تکمیل شود.

محمد زاده گفت: برای جابجایی زائران پاکستانی در وزارت راه و شهرسازی تدابیر بسیار خوبی اندیشده شده تا بتوانیم این زائران را با خطوط ریلی جابجا کنیم‌.

وی ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه در کمتر از ۲ ماه آینده اطلاع رسانی می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: در سیستان و بلوچستان به لحاظ ایمنی جاده مشکلات بسیار زیادی داریم، رقم‌های گزافی صرف نگهداری زیرساخت‌های جاده‌ می‌شود.

وی ادامه داد: بر خلاف اینکه در مسیر ریلی ظرفیت ۴۰ واگن حمل سوخت وجود دارد، تنها ۴ واگن در این حوزه فعال هستند که این جای تامل دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمل برخی کالاها سبب آسبب وارد مدن به جاده‌ها می‌شود و تلفات و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد، گفت: هم اکنون در محور چابهار زاهدان قطار داریم اما قطار کامیون !

وی تاکید کرد: باید حمل و جا به جایی بار را تا حد ممکن در جاهایی که ریل داریم به این مست ریلی دهیم تا از سونامی کشتار و مصرف سوخت در آینده کاسته شود زیرا با این مدل اقتصادی که هم اکنون داریم، نیاز به دشمن اقتصادی نداریم و خودمان به اقتصادمان لطمه وارد می‌کنیم.

محمد زاده گفت: تکمیل پروژه راه آهن چابهار – زاهدان در اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و به طور جد در حال پیگیری است‌.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این خط ریلی به طول ۷۰۰ کیلومتر با خطوط جانبی به طور جدی از سال ۹۲ آغاز شده است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شاخص‌های راه آهن چابهار – زاهدان نسبت به سایر طرح های عمرانی مشابه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است‌.

وی افزود: اولویت بندی طرح‌ها در بخش های مختلف کشور به جهات گوناگون همواره مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.