صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / آغاز طرح آبرسانی به روستای ۶ هزار نفری تیس در سیستان و بلوچستان

با حضور مشاور رئیس جمهور انجام شد؛

آغاز طرح آبرسانی به روستای ۶ هزار نفری تیس در سیستان و بلوچستان

با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اولین انشعاب آبرسانی به روستای 6 هزار نفری تیس به‌عنوان تنها روستای منطقه آزاد چابهار به‌بهره‌برداری رسید.

آبرسانی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، می‌افزاید: اجرای این پروژه شامل حدفاصل ورودی تا مسجد جامع به طول ۱۲۰۰ متر بوده، همچنین بازگشایی مسیر اجرای پروژه نیز تعریض شده است.

به گفته عاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار، انجام مطالعات مربوط به خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن ذخیره آب شرب روستای تیس صورت گرفته و انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات مرحله اول و دوم شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه در دست اقدام است‌ .

بلیده‌ای از آغاز پروژه لوله‌گذاری شبکه آب‌رسانی روستای تیس بااعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال می‌گوید و می‌افزاید: یکی از اولویت‌های اصلی منطقه آزاد آب‌رسانی به روستای تیس جهت بهره‌مندی شهروندان از آب شرب سالم است که بخشی از آن تحقق‌ یافته است .

وی تصریح می‌کند: انتظار می‌رود با لوله‌گذاری خطوط انتقال آب قسمت عمده مشکلات روستا مرتفع گردد، همچنین اهالی روستا و شورای اسلامی در خصوص تعریض و بازگشایی معابر روستایی اعلام آمادگی کرده‌اند .

معاون فنی و زیربنایی می‌گوید: با بهره‌برداری کامل از این طرح ۶ هزار نفر در قالب ۲ هزار خانوار روستای تیس از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد تا قبل از این پروژه روستای تیس با تانکرهای سیار آب‌رسانی می‌شدند 

وی هم‌چنین از برنامه‌های ساماندهی روستای تیس در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد و می‌گوید: اجرای بازگشایی معابر ورودی این روستا جهت جدول‌گذاری، آسفالت و پیاده‌روسازی و کمک به توسعه‌ی زیرساخت‌های فرهنگی، ‌انجام مطالعات مربوط به خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن ذخیره آب شرب روستای تیس صورت گرفته و انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات مرحله اول و دوم شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه در دست اقدام است‌ .

‌روستای تاریخی تیس با قدمتی۷هزارساله و ۱۰اثر ثبت‌شده ملی در جوار منطقه آزاد چابهار واقع‌شده است. این روستا هرساله میزبان بازدیدکننده‌هایی از سراسر ایران وجهان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.