صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / پژوهشنامه کتیبه و زبان منتشر شد
پژوهشنامه کتیبه و زبان منتشر شد

پژوهشنامه کتیبه و زبان منتشر شد

دومین شماره فصلنامه پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به نام ' پژوهشنامه کتیبه و زبان' منتشر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشنامه کتیبه و زبان شامل مقالات، آموزش، گزارش، زبان شناسی، معرفی کتاب و معرفی مجله است.
‘سیر تحولات ابرکوه در متون و اسناد کهن' ، ‘بنا در خدمت زبان؛ نگاهی به بازتاب بنا در ادبیات شفاهی و فرهنگ مردم'، ‘کتیبه های یونانی از ایران باستان ‘، ‘دیجیتال کردن کتاب ها به عنوان یک شی'، ‘دین هخامنشی' و برخی از ضرب المثل ها در بین دامداران سنگسری ‘ از جمله مقالات منتشر شده در این شماره مجله هستند.
در بخش گزارش نیز مطالبی با عنوان ‘برگزاری همایش بزرگداشت چهارصدمین سال روابط تاریخی ایران و سوئد' و ‘نشست تخصصی و رونمایی از کتاب نوروزنامه خیام نیشابوری' را می خوانیم.
در این شماره کتاب های ‘مجموعه کتب مشاهیر خاندان صدر'، ‘مطالعاتی در تاریخ گذاری اسناد بلخی شمال افغانستان'، ‘خداینامه، کتاب شاهان به زبان فارسی میانه'، ‘راهنمای زبان شناسی فارسی آکسفورد' نیز معرفی شده اند.
از دیگر کتاب های معرفی شده در این شماره از فصلنامه می توان به ‘از کوروش تا سلوکوس، مطالعه ای درباره تاریخ هخامنشیان و دوره هلنیستی'، ‘ره آورد هند'، ‘جلد نخست مجموعه مقالات گروه زبان های باستانی و متون کهن' و ‘کتابشناسی مطالعات مانوی' اشاره کرد.
فراهنگ **۱۰۸۵** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.