صفحه اصلی / سرخط خبرها / ملی‌پوشان فوتبال در دو راهی خدمت روی چمن یا زیر پرچم
ملی‌پوشان فوتبال در دو راهی خدمت روی چمن یا زیر پرچم

ملی‌پوشان فوتبال در دو راهی خدمت روی چمن یا زیر پرچم

پیشنهاد معافیت ملی‌پوشان فوتبال که از سوی وزیر ورزش و جوانان مطرح شده، بحث‌های زیادی را در محافل ورزشی و نظامی به راه انداخته و باید دید سرانجام کار به کجا ختم می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال ایران که قراردادش با فدراسیون به پایان رسیده قبل از رفتن از ایران شروطی را برای تمدید قرارداد تعیین کرد که یکی از آنها حل شدن مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی است. در روزهایی که تراکتورسازی تبریز به عنوان تنهای تیمی که در لیگ برتر فوتبال ایران می‌توانست از بازیکنان سرباز استفاده کند با توجه به واگذار شدن دیگر از این امکان برخوردار نیست، نگرانی‌های کی‌روش بیشتر از قبل است. او می‌خواهد بازیکنانش با معافیت از سربازی با خیالی راحت در تیم‌های اروپایی بازی کنند و دغدغه خروج از کشور نداشته باشند.

در بحث باشگاهی هم وضعیت سربازی فوتبالیست‌ها کمی پیچیده است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند فوتبالیست‌ها قراردادهای میلیاردی امظا می‌کنند و خدمت کردن آنها در تیم‌های نظامی هدیه مضاعفی است که کشور در اختیار آنها قرارداده است. البته همین موضوع در چند سال اخیر مشکلاتی را به وجود آورده است. بعضی از بازیکنان برای گذراندن دوران سربازی به تیم‌های نظامی می‌روند اما خلاف قانون، مزایا و حقوق‌های بالا دریافت می‌کنند.

در مجموع، باید ببینیم سرانجام این کار به کجا می‌رسد. ملی‌پوشان فوتبال به واسطه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از خدمت سربازی معاف می‌شوند و آیین‌نامه سرباز قهرمان – آن طور که داورزنی گفت – مورد بازنگری قرار می‌گیرد یا همچنان در بر همان پاشنه قبل می‌گردد و خبری از معافیت نخواهد بود؟

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.