چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / عدم تولید لباس‌ متناسب با ذائقه مردم از نقاط ضعف است
عدم تولید لباس‌ متناسب با ذائقه مردم از نقاط ضعف است

معاون اجتماعی وزیر کشور:

عدم تولید لباس‌ متناسب با ذائقه مردم از نقاط ضعف است

رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه نقطه ضعف ما در عدم تولید لباس‌هایی متناسب با ذائقه عمومی مردم است، اظهار کرد: باید اعتراف کنیم در این حوزه کم کاری کردیم و بیشتر در حوزه مدی فعال بودیم که اقشار خاصی از آن بهره‌ بردند.

رستم وندی

تقی رستم وندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مصوبه عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که ۳۰۰ ماموریت برای ۲۸ دستگاه و نهاد ملی تعیین کرده است گفت: در این مصوبات ضوابطی وجود دارد که به نظارت بر فروش انواع البسه به ویژه البسه بانوان تاکید دارد.

وی ادامه داد: وقتی پوشاکی عرضه می شود که با هنجارهای عمومی در تعارض است بایستی آن پوشاک جمع‌آوری و با کسانی که در آن حوزه فعال هستند نیز برخورد شود. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که ماهم در عرضه البسه‌ای که مناسب بانوان و متناسب با جیب، مخارج و هزینه‌های آنها باشد غفلت کرده‌ایم. اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال‌ها است که در حوزه تولید مد و عرضه انواع پوشاک فعال است اما نقطه ضعفی که در این حوزه وجود دارد این است که مدهایی عرضه  شده، مدهای عمومی و فراگیر نیستند و عمدتا طبقات خاصی از آن البسه که کارگروه مربوطه مورد بررسی وتوصیه قرار داده، استفاده می‌کنند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: نقطه ضعف امروز ما تولید نکردن لباس‌هایی متناسب با ذائقه عمومی مردم است تا  ضمن جلب رضایت مردم و با حفظ هنجارهای عمومی در کشور قیمت متعادل و متناسبی نیز داشته باشند.در حقیقت باید اعتراف کنیم در این حوزه کم کاری کردیم و بیشتر در حوزه مدی فعال بودیم که اقشار خاصی از آن بهره‌بردند.

وی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: گلایه و ناراحتی که امروز در بین بانوان در حوزه پوشاک وجود دارد این است که تنوع مطلوب به جهت  رنگ ،جنس ، قیمت ومتناسب با ذائقه عمومی  وجود ندارد. بخش ناهنجار در حوزه پوشاک برخواست عمومی غلبه پیدا کرده است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.