چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / حمایت از تولیدکنندگان واقعی

احمد جعفري‌صميمي، اقتصاددان

حمایت از تولیدکنندگان واقعی

سرمقاله

تولید داخلی در حرف از دو کلمه تشکیل شده، اما در واقع حیثیت اقتصادی کشور را باید به دوش بکشد. برای توسعه تولید داخلی ضرورت دارد ملی‌گرایی، کیفیت کالا و تجارت جهانی مورد توجه قرار بگیرند و تحقق این موضوع بستگی به حمایت‌های لازم دارد. حمایت‌های شعاری نمی‌تواند دردی از تولیدکننده داخلی دوا کند. حمایت باید در عمل نشان داده شود. تولید‌کنندگان باید از تسهیلات و امکاناتی که برای آنها تعریف و ایجاد می‌شود در جهت ارتقای کیفیت کالا استفاده کنند،اگر تولیدکننده شرایط امروز را داشته باشد به تنهایی نخواهد توانست کشتی اقتصاد را هدایت کند و باید در کنار این سکانداران حمایت هایی هم وجود داشته باشند.
منابع و تسهیلات باید در اختیار تولیدکننده داخلی برای تولید کالای باکیفیت قرار بگیرد. نباید این امکانات و تسهیلات را از تولید دریغ کرد و البته باید توجه داشت تا این امکانات به دست تولیدکننده واقعی برسد و در این بین سوءاستفاده از منابع نداشته باشیم. از سوی دیگر تولیدکننده‌ای هم ممکن است از این منابع در جهت پیشبرد و خودکفایی تولید داخلی استفاده نکند. اگر تولید‌کنندگان به اسم تولید و اشتغالزایی از این منابع ارزان دولتی برای سود شخصی استفاده کنند در واقع به حمایت مردم در راه افزایش مصرف کالاهای کیفی تولید داخلی لطمه می‌زنند.
پیشرفت اقتصادی در تمام دنیا در گرو رشد تولید داخلی است و باید در ایران نیز تمام مولفه‌های لازم در این رابطه مهیا باشد. همین الان در همین شرایط هم مشاهده می‌کنیم که وارداتی‌ها چطور می‌تازند و تولیدکننده داخلی چقدر عقب مانده و در جبران این عقب‌ماندگی به تنهایی ناتوان است. پیشرفت اقتصاد ایران در آینده از همه بیشتر به این وابسته است که صنایع تولیدی و خدماتی کشور ما بتوانند به استانداردهای جهانی برسند. امروز کمی افزایش تمایل به خرید کالای ایرانی به وجود آمده که این امر سبب افزایش تولید ناخالص داخلی شده که تاثیرات مثبتی بر پیشرفت اقتصاد کشور در آینده دارد.
امکانات باید در اختیار تولید داخل قرار بگیرد و تولیدکننده واقعی باید شناسایی شود تا امکان تولید باکیفیت به وجود بیاید. پس از اینکه تولید داخلی باکیفیت تحقق پیدا کرد در این مرحله نوبت به تبلیغات مناسب برای آن می‌رسد. متاسفانه مشکل دیگر تولید داخلی ایران نبود تبلیغات برای کالاهای تولید داخل است. همه باید برای خرید کالاهای تولید داخل متحد باشیم تا مشکلات بیکاری کشور حل شود. در این شرایط رونق اقتصادی جریان خواهد یافت و قدرت خرید مردم افزایش می‌یابد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.