صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / ایجاد خوشه‌های صنعتی با تکیه بر کسب و کارهای نو در کهگیلویه و بویراحمد

ایجاد خوشه‌های صنعتی با تکیه بر کسب و کارهای نو در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی با تکیه بر کسب و کارهای نو در استان خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد احمدی امروز چهارشنبه، ۲۷ تیر ماه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اهمیت حوزه خوشه دست بافته‌ها، افزود: در حوزه فعالیت خوشه ها، استان سبقه تاریخی در حوزه دست بافته ها داشته و این حوزه تنها منحصر به تولید فرش نبوده است. 

وی با بیان اینکه علیرغم همه جلسات برگزار شده تعریف مشترکی از حوزه دست بافته ها حاصل نشده بود، اظهار کرد: با توجه به ابهامات، سوالات مختلفی با هدف دستیابی به فهم مشترک در حوزه خوشه ها مطرح شد و امروز تا حدودی شناخت مناسبی نسبت به اهداف و وظایف این موضوع به دست آمد .  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ایجاد ساز و کار مناسب برای تحقق موضوع خوشه ها در استان، خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار در کشور تغییر کرده و همگرایی مناسب با عملیاتی کردن بسترهای خوشه ها در استان ضروری است . 

احمدی حرکت به سمت کسب و کارهای نو در استان را از جمله موارد قابل هدفگذاری دانست و تصریح کرد: استان می تواند به عنوان پایلوت ایجاد کسب و کارهای نو با تکیه بر توسعه خوشه ها قرار بگیرد و باید به این حوزه نیز توجه داشت . 

وی بر تقویت شرکت شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید تحقق انتقال تجربیات سایر استان ها و بسترسازی برای عملیاتی شدن خوشه های احصا شده در استان محوریت فعالیت شرکت شهرک های صنعتی قرار بگیرد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش نوسانات ارزی و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: دولت قانون گریز آمریکا در عمل سه راهبرد فضا سازی در خارج، محوریت در اقتصاد و فشار بر داخل را از جمله هدفگذاری های خود قرار داده و بسترهای مختلفی را برای دستیابی به اهداف شوم خود امتحان کرده است. 

احمدی فشار اقتصادی با نگاه بر ملتهب کردن اقتصاد و فشار بر مردم را از اهداف آمریکا عنوان و بیان کرد: نوسانات ارزی و وارد کردن ضربه به تولید کنندگان داخلی ایران از جمله فعالیت های آمریکا در مبحث اقتصادی است . 

وی با اشاره به تلاش دولت برای کنترل بازار و نوسانات ارزی، تاکید کرد: تزریق ۱۵ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه واحد های تولیدی از جمله اقدامات انجام شده است. در فاز اول طرح کنترل قیمت ارز  توسط دولت، حوزه موبایل و خودرو با وجود همه چالش ها پوشش داده شد . 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین هدف گذاری هایی برای تقویت سامانه ها،  شفاف سازی و بستر سازی برای تامین کالاهای اساسی و تزریق ارز ۴۲۰۰ تومانی به واحدهای تولیدی کمک مناسبی برای کنترل و کاهش نوسانات بازار است. 

احمدی با بیان اینکه در استان نیز با هدف کنترل و تنظیم بازار و کاهش فشار به بازار و مردم اقداماتی انجام شده است، اضافه کرد: رصد و نظارت در این حوزه عملیاتی شده و تا حدودی مدیریت در این حوزه موفقیت آمیز بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.