صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ۳۱ شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به جایزه جهانی کتاب سال
۳۱ شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به جایزه جهانی کتاب سال

۳۱ شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به جایزه جهانی کتاب سال

دبیر علمی سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال ایران گفت: ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران تا 31 شهریورماه سال جاری فرصت دارند یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای شرکت در این دوره جایزه به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جایزه کتاب سال ایران هرساله با هدف تشویق خادمان دانش و فرهنگ و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب کشور در دهه فجر اهدا می شود.
وی شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی را از دیگر اهداف برقراری جایزه کتاب سال برشمرد.
مهدوی راد افزود: بیست‌و‌ششمین دوره این جایزه با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد:کتاب هایی که در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح برای نخستین بار طی سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، حائز شرایط حضور در جایزه کتاب سال هستند.
دبیر علمی جایزه کتاب سال ایران، موضوع آثار ارسالی را در حوزه مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمۀ متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلام معاصر و غیره برشمرد.
مهدوی راد ادامه داد: در حوزه مطالعات ایرانی نیز کتاب هایی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمۀ آثار اندیشمندان ایرانی و غیره می توانند در جایزه کتاب سال شرکت کنند.
وی برخورداری از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و بهره مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و مستند به منابع معتبر و علمی را از شرایط شرکت در جایزه عنوان کرد.
به گفته مهدوی بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال ایران بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
فراهنگ**۳۰۰۹** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.