صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / منصوری گفت در جام جهانی نوع آفساید گرفتن فرق کرده بود
منصوری گفت در جام جهانی نوع آفساید گرفتن فرق کرده بود

انتقادها به دلیل عدم آگاهی به قوانین جدید بود

منصوری گفت در جام جهانی نوع آفساید گرفتن فرق کرده بود

کمک‌داور ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌گوید انتقادهایی که از او بابت عملکردش در دو بازی نخست صورت گرفت به دلیل عدم آگاهی نسبت به قوانین جدید فیفا است.

علی‌رضا فغانی و محمدرضا منصوری در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ،درباره اتفاقاتی که در روسیه برای تیم داوری ایران رخ داد، انجام داده که شرح آن را در ادامه می‌خوانید.

* جام جهانی و نخستین تجربه شما در این مسابقه‌ها چگونه بود؟

جام خوبی را پشت سر گذاشتیم. برای من بازی‌های خاطره‌انگیزی بود و توانستم چیزهای زیادی یاد بگیرم. بعد از ۲۰ سال به رویایی که آرزویش را داشتم رسیدم و همین باعث شد که قضاوت‌های خوبی نیز در این مسابقه‌ها داشته باشم. البته فشار بیشتری روی علیرضا فغانی بود و ما هم او را کمک کردیم. سعی کردیم که تا جایی که می‌توانیم مثمر ثمر باشیم و پرچم ایران را بالا ببریم.

* خاطره جالبی از حاشیه این مسابقه‌ها دارید؟

به هر حال برگزاری مسابقه‌ها در روسیه تفاوت زیادی با مملکت خودمان داشت. نوع برگزاری، دقت در انجام برنامه‌ها و منظم بودن کار بسیار شگفت‌انگیز بود. تردد ما بیشتر با مترو صورت می‌گرفت و روی روال بودن این برنامه‌ها در روسیه باعث تعجب من شده بود. نوع برگزاری جام جهانی که به عنوان یک رویداد مهم در کشور روسیه برگزار می‌شد، دقیقا برعکس برگزاری رویدادهای مهم در کشور ما بود. آدم دلش می‌خواست که ایران هم این گونه باشد و کارها به همین نظم جلو برود.

* سخت‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ که قضاوت کردید کدام بود؟

بازی رده‌بندی از جمله بازی‌های مهم جام بود که جذابیت خاص خود را داشت اما به نظر من حساس‌ترین بازی که من در آن پرچم زدم دیدار فرانسه و آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. بازی قشنگی بود که هفت گل داشت و اتفاقات مهمی نیز در آن افتاد. عملکرد تیم داوری ایران در چنین بازی مهمی نیز سکوی پرتاب ما برای قضاوت در دیدار رده‌بندی شد. دیداری که شاید خیلی از داورانی که در روسیه حضور داشتند، خواهان قضاوت در آن بودند.

* علی‌رغم عملکرد خوبی که داشتید، بازی فینال به شما نرسید. خودتان از این تصمیم فیفا تعجب نکردید؟

من چیدمان بلد نیستم و تجربه‌ای در این کار ندارم. هدف ما ثبت بهترین عملکرد از تیم داوری ایران بود که در آن موفق شدیم. به هر حال صلاح دانسته شد که دیدار رده‌بندی به ما برسد که بابت همین نیز خدا را شکر می‌کنم. خیلی از تیم‌ها دوست داشتند که دیدار بلژیک و انگلیس در مصاف سوم و چهارمی را سوت بزنند اما قسمت‌شان نشد.

* در ابتدای جام و در دو بازی اول انتقادهایی نسبت به عملکرد شما صورت می‌گرفت. آیا این انتقادها فشار و استرس شما را افزایش نمی‌داد؟

من سعی می‌کردم کار خودم را انجام دهم. به هر حال هیچ انسان و هیچ کاری بدون عیب نیست. به هر حال کار کمک‌داور نسبت به داور وسط کمی آسان‌تر است. در طول بازی یک یا دو صحنه پیش می‌آید که تصمیم کمک‌داور تعیین کننده است. در این جام جهانی نیز نوع آفساید گرفتن فرق کرده بود. ما نیز خیلی تمرین کردیم تا خود را با قانون جدید فیفا تطابق دهیم. بیشتر این انتقادها نیز به دلیل این بود که افرادی که در فضای مجازی از ما انتقاد می‌کردند، اطلاعاتی نسبت به این تغییر قوانین نداشتند. پس از این که ما این قوانین را به آن‌ها توضیح می‌دادیم خودشان متوجه می‌شدند و حتی به ما راهکار نیز می‌دادند.

* آیا آماده قضاوت در لیگ برتر و جام حذفی هستید؟

بله آماده‌ایم. البته به کمی استراحت نیاز داریم. به هر حال بیش از یک ماه است که از خانواده خود دور بودیم و نیاز داریم که زمانی را پیش آن‌ها باشیم تا روحیه‌ای برای قضاوت در لیگ برتر و جام حذفی بگیریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشتی از بازیهای اروپایی خط خورد

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین دوره بازی های اروپایی از ۲۱ ژوئن تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.