چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / مدیریت منابع مالی با ارائه راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیاء صورت می‌گیرد
مدیریت منابع مالی با ارائه راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیاء صورت می‌گیرد

توسط یک شرکت فناور حاضر در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی؛

مدیریت منابع مالی با ارائه راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیاء صورت می‌گیرد

توسط یک شرکت دانش‌بنیان، کنتورهای آب هوشمند الکترومغناطیسی بر پایه باتری به‌منظور اندازه‌گیری متغیرهای مربوط به مصرف ساخته شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شرکت دانش‌بنیان شرکت ایفا صنعت غرب، از حاضران نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی؛ موفق به ساخت کنتورهای هوشمند الکترومغناطیسی آب‌شده است، که قادر است متغیرهای مربوط به مصرف و … را اندازه‌گیری، ثبت و به نرم افزار تحت وب شرکت ارسال کند و درنهایت این اطلاعات خام در شبکه ای از هزاران کنتور نصب‌شده در سطح ملی، امکان دسترسی به الگوی مصرف را در سطح کلان فراهم می‌کنند.
یاشار ناظر عدل مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایفا صنعت غرب در خصوص معرفی این دستگاه توضیح داد: کنتورهای هوشمند الکترومغناطیسی آب با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا( راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء) IOT_ BASED SOLUTION متغیرهای مربوط به مصرف را اندازه‌گیری، ثبت و به نرم‌افزار تحت وب شرکت ارسال می‌کنند، اطلاعات جمع‌آوری‌شده در شبکه‌ای از هزاران کنتور نصب‌شده در سطح ملی توسط نرم‌افزار ایفا تحلیل و تبدیل به داده‌های جامع، نمودارها و جداولی می‌شود تا امکان دسترسی به اطلاعات مصرف در سطح کلان ملی برای مدیران و سیاست‌گذاران فراهم کند تا با شناختی صحیح از موضوع نسبت به مدیریت و ساماندهی منابع آبی برنامه‌ریزی و اقدام شود.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایفا صنعت غرب بابیان اینکه بیش از ۷۰ درصد آب مصرفی در ایران در بخش کشاورزی مصرف می شود اظهار کرد: ساماندهی الگوی مصرف این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرکت دانش‌بنیان ایفا صنعت غرب، طراح و تولیدکننده انواع فلومتر و کنتورهای هوشمند آب توانسته است، اجرای پروژه تجهیز چاه های کشاورزی به کنتورهای هوشمند آب را در سال های اخیر را به انجام برساند.
ناظر عدل بابیان اینکه کنتور هوشمند آب الکترومغناطیسی قابل‌استفاده در چاه‌های دیزلی و برق‌دار است گفت: این کنتور قابل‌استفاده در چاه‌های کشاورزی، پمپ‌های دیزلی و حتی جریان‌های ثقلی است.
این فعال حوزه فناوری، آب را مایع حیات و طبق تعریف سازمان ملل متحد، محور اصلی توسعه پایدار کشورها خواند و گفت: از زندگی شخصی گرفته تا صنایع بزرگ همه و همه بر اهمیت موضوع آب واقف‌اند، در سده های اخیر بر اهمیت این موضوع افزوده‌شده است چراکه با افزایش جمعیت کره زمین مصرف آب بیش‌ازپیش افزایش‌یافته و در مواردی حتی خطوط قرمز استفاده از منابع رد شده و ما را متوجه اصل مدیریت منابع آب کرده است و این موضوع برای کشور ما که در ناحیه ای گرم و خشک واقع‌شده است ضمن آنکه موضوعی استراتژیک به شمار می‌رود از اهمیت فوق العاده ای نیز برخوردار است.

ویژگی‌های عمده کنتورهای هوشمند الکترومغناطیسی ایفا
قابل‌استفاده در چاه‌های کشاورزی ، عملکرد بر اساس اصل الکترومغناطیسی و عدم وجود قطعه متحرک ( پرواره ) در مقایسه با کنتورهای مکانیکی، قابلیت ذخیره اطلاعات جمع‌آوری‌شده در حافظه داخلی ، مجهز به GSM/GPRS داخلی برای ارتباط با نرم‌افزار IOT BASED SILOTION جهت ارسال و دریافت اطلاعات ، مجهز به GPS داخلی جهت نمایش مکان کنتور و عدم امکان جابجایی، باطری دار ازجمله ویژگی‌های بارز این دستگاه به شمار می‌رود.
همچنین این دستگاه قابل‌نصب در چاه‌های بدون برق مجهز به موتورهای دیزلی است و با استفاده از این دستگاه با دقت ۵۰ درصد سنجش صورت می‌گیرد، همچنین این دستگاه دارای امتیازاتی همچون عدم نیاز به کالیبراسیون دوره‌ای، امکان گزارش‌گیری، رصد دست‌کاری، تخلف، ضربه، فک پلمپ، جابجایی و وضعیت عمومی دستگاه توسط نرم‌افزار، قابلیت اتصال به هندهلدرها از طریق بلوتوث و مادون‌قرمز، مجهز به RFID کارت‌خوان برای اعمال سهمیه و سایر دستورات و درنهایت دارای تاییده نهایی از وزارت نیرو است.

ویژگی‌های عمده نرم‌افزار مانیتورینگ ایفا
عملکرد تحت وب، امکان گروه‌بندی دیتالاگرها،، کاربران و دستگاه‌ها در سطوح مختلف، امکان مشاهده کنتورها بر روی نقشه به‌صورت زنده، امکان مشاهده تمام گزارشات ارسالی از کنتورها و گزارش‌گیری به‌صورت ارقام، جداول و نمودارها در فرمت‌های مختلف و در بازه‌های زمانی مختلف، ارسال فرمان‌های مختلف کنترلی و تنظیماتی به کنتورها و همچنین امکان رصد اعمال انجام‌شده توسط کاربران از ویژگی‌های عمده این دستگاه تولیدی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
بر اساس این گزارش؛ عدم نیاز به برق‌دار کردن چاه‌ها، قابلیت قطع و وصل مسیر آب با باطری داخلی تا ۱۰۰ بار در سال بدون نیاز به تغذیه ورودی، قابلیت رکورد اطلاعات و ثبت در سایت و مشاهده گزارشات به‌صورت آنلاین و قابلیت گزارش‌گیری از مصارف، دبی لحظه‌ای میانگین و تخلفات در هنگام شارژ کارت و همچنین برقراری ارتباط با نرم‌افزار تحت وب و …. ازجمله مشخصات فنی این دستگاه تولیدشده است که می‌توان به آن اشاره کرد.
بر اساس این گزارش؛ نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، باهدف فرهنگ‌سازی، ترویج و حمایت از دستاوردهای دانش‌بنیانی، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌صورت استمراری برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.