صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت حرکت جهاد به سمت آموزش‌های تخصصی و مهارت محور
ضرورت حرکت جهاد به سمت آموزش‌های تخصصی و مهارت محور

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تاکید کرد؛

ضرورت حرکت جهاد به سمت آموزش‌های تخصصی و مهارت محور

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، آموزش‌های تخصصی، پیشرفته و مهارت محور که به اشتغال ختم شود را از مهم‌ترین اولویت‌های‌ معاونت آموزشی جهاد عنوان کرد و تصریح کرد: ما نباید آموزش‌هایی که همه انجام می‌دهند را انجام دهیم.

بیجندی معاون آموزشی جهاد

دکتر محمدصادق بیجندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی‌ که جهاد دانشگاهی از مدت‌ها پیش آن را دنبال می‌کند بحث آموزش‌های هدفمند، اشتغال محور و تخصصی است.

وی افزود:  امیدواریم با توجه به صحبت‌هایی که شده و برنامه‌هایی که مجموعه جهاد دانشگاهی دارد بتوانیم در این راستا با هم‌افزایی همه بخش‌های مختلف در جهاد دانشگاهی، از جمله بخش‌های پژوهشی، فرهنگی و حوزه تجاری‌سازی فناوری‌ و اشتغال دانش‌آموختگان، آموزش‌هایی را با همکاری همه واحدهای شهرستانی و استانی برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم نگاه جدیدی را در فرآیند آموزش جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی یادآور شد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش کشور، چه در حوزه آموزش عالی و چه در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت سرآمد است اما انتظارات از جهاد دانشگاهی بسیار بیشتر از این‌ها است و به نظر من این اتفاق با همکاری همه بخش‌های جهاد دانشگاهی محقق خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود شبکه جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، بهره‌مند شویم.

بیجندی افزود: آموزش‌های تخصصی و پیشرفته مهارت محور که به اشتغال ختم شود، از اولویت‌های‌ ما در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی خواهد بود. زیرا انتظاری که کشور از مجموعه جهاد دانشگاهی دارد فعالیت در حوزه آموزش‌های متفاوت است، ما نباید آموزش‌هایی که همه انجام می‌دهند را انجام دهیم، قاعدتاً انتظاری که از جهاد دانشگاهی وجود دارد، آموزش متفاوت است.این آموزش‌ها باید مبتنی بر نوآوری و فناوری‌های روز دنیا باشد و بتواند بخشی از مشکلات کشور را مرتفع کند.

وی در خصوص برنامه معاونت جهاد دانشگاهی برای فعالیت‌های بین‌المللی گفت: قطعا در مباحث مربوط به نوآوری در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت خواهیم کرد تا بتوانیم با بهره‌مندی از دانشگاه‌ها و موسسات خارجی کارهای مشترک بین‌المللی انجام دهیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی جهاد دانشگاهی، بر اساس برنامه ششم توسعه جهاد، کشورهایی به عنوان هدف انتخاب شده‌اند، برای مثال در اتریش زمینه‌سازی هایی برای انجام همکاری انجام شده است. همچنین در گذشته در شرق آسیا نیز زمینه‌سازی‌هایی انجام شده است،  اما قاعدتاً هر کشوری که ما بتوانیم در آن اهداف آموزشی‌مان را محقق کنیم از ما دور نخواهد بود.

بیجندی درباره کشورهایی که برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی در اولویت هستند خاطرنشان کرد: کشورهایی که با اهداف کشور همسو هستند و روابط با آن‌ها راحت‌تر باشد و مشکلات سیاسی و اجرایی با آن‌ها وجود نداشته باشد، در اولویت خواهند بود. زیرا ممکن است با کشوری مراوده کنیم اما زمان اجرا انقدر موانع سیاسی و اجرایی وجود داشته باشد و باعث شود که کار با مشکل مواجه شود.

وی در پایان مهم‌ترین ظرفیت مغفول مانده در جهاد دانشگاهی را هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: ما باید در جهاد دانشگاهی از ظرفیت حوزه پژوهشی، فرهنگی، تجاری سازی فناوری‌ها و اشتغال آموختگان استفاده کنیم. یعنی اگر ما این ظرفیت‌ها را کنار یکدیگر قرار دهیم ، بخشی‌نگری نکنیم و هم‌افزایی داشته باشیم مطمئنا اتفاقات مطلوبی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.