صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حداقل دو طلا در بازی‌های آسیایی داریم
حداقل دو طلا در بازی‌های آسیایی داریم

رییس فدراسیون قایقرانی

حداقل دو طلا در بازی‌های آسیایی داریم

غلامرضا امینی با ابراز امیدواری از افزایش تعداد مدال‌های این رشته در بازی‌های آسیایی، گفت: پیش‌بینی ما حداقل دو مدال طلا در جاکارتا است.

غلامرضا امینی

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، نشست خبری مسئولان فدراسیون قایقرانی پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

غلامرضا امینی رییس فدراسیون قایقرانی در این نشست اظهار کرد: قایقرانی از رشته‌های پر مدال است و مسئولان قبلی در این رشته طوری کار کرده‌اند که هم من راحت هستم و هم توقعات به حقی از این رشته ایجاد شده است. جا دارد از آقای قلم سیاه، آقای دنیا مالی و آقای ابراهیمی و دیگر عزیزان تشکر کنم که سال‌ها برای قایقرانی زحمت کشیده اند و این رشته را وارد رشته‌های مدال آور کشور در بازی‌های آسیایی کرده‌اند.

او ادامه‌ داد: افتخار می‌کنم که بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون مربیان ایرانی برای قایقرانی زحمت کشیدند و ما فقط در بخش رویینگ مردان مربی خارجی داریم و در دیگر تیم‌ها فقط مربیان ایرانی در کنار ورزشکاران هستند. البته در رشته‌های مختلف مشاوره فنی خارجی داریم.

رییس فدراسیون قایقرانی در ادامه‌ ، خاطر نشان کرد: ما در کانو، کایاک، اسلالوم ، کانوپولو و بادبانی ورزشکار اعزامی داریم و جز در بادبانی و اسلالوم در همه رشته‌ها توقع مدال داریم و امیدوارم هم دختران و هم پسران ما در این رشته‌ها بهترین مدال‌ها را کسب کنند. هر مدالی که کسب شود حاصل تلاش ورزشکاران و مربیان است، اما اگر ما به توفیقی نرسیم مقصر اصلی من هستم.

امینی با اشاره به پیش‌بینی‌اش از مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، بیان‌ کرد: مدال آوری قایقرانی در بازی‌های آسیایی از دوحه آغاز شد. ما باید خیلی تلاش کنیم که تعداد مدال‌ها بیشتر شود و هم رنگ مدال‌ها بهتر شود. برای جاکارتا خیلی امیدوارم هم مربیان زحمت کشیده اند و هم مسئولان حمایت کرده‌اند و اگر  کم و کاستی وجود داشته است از طرف من است. با این حال من خیلی خوشبین هستم که حداقل دو مدال طلا کسب می‌کنیم.

وی درباره تاثیر مثبت بودن نتیجه‌ دوپینگ چند ورزشکار بر روی تیمهای اعزامی، بیان‌ کرد: برای ما پاک بودن مهم‌تر از مدال است. بارها و بارها از ورزشکاران تست گرفته‌ایم و باز هم می گیریم. خوشحال هستم که مربیان ایرانی ما طوری کار کردند که حذف این ورزشکاران از تیم‌ها لطمه ای به کار ما نزد. اکنون جوانانی به تیم‌ها ‌اضافه شده‌اند که شاید اکنون با نفرات قبلی فاصله دارند، اما در آینده نزدیک خیلی بیشتر از آنها خواهیم شنید. ما هم در رویینگ و هم در آب‌های آرام شانس های خیلی خوبی برای مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا داریم.

رییس فدراسیون قایقرانی در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که وضعیت رده‌های پایه قایقرانی چگونه است و آیا می‌توان منتظر ورزشکاران خوب بود یا همچنان باید از ورزشکاران قدیمی انتظار داشت، او در این باره تصریح کرد: ورزشکاران قایقرانی هیچ وقت از ما جدا نشده اند که باز گردند. هم محسن شادی و هم پژمان دیوسالاری از ورزشکاران خوب ما بودند که به اردوها باز گشته‌اند و در حال‌ حاضر نیز شانس مدال هستند. ما در بخش پایه فعالیت زیادی کرده‌ایم. سه سهمیه برای  المپیک جوانان دریافj کرده‌ایم که از استان های کرمانشاه، لرستان و تهران بودند. استان‌ها را نام بردم که بدانید که این سهمیه‌ها از استان های سنتی ما مثل گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان و بوشهر نیستند.

او ادامه‌ داد: منظور من این است که گستردگی قایقرانی در کشور زیاد شده است. ما سال گذشته در قهرمانی آسیا ۱۴ استان مدال بگیر داشتیم که این یک رکورد است و من امیدوارم روزی قایقرانی به جایی برسد که ۲۹ استان مدال آور داشته باشیم. همچنین ما در رقابت های جوانان آسیایی رویینگ نیز مدال‌های خوبی را کسب کرده‌ایم که نشان می‌دهد در این قسمت نیز کار شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.