صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / افزایش ۸۰ درصدی خود اظهاری مالیاتی در اصفهان
افزایش ۸۰ درصدی خود اظهاری مالیاتی در اصفهان

مدیر کل امور مالیاتی استان مطرح کرد:

افزایش ۸۰ درصدی خود اظهاری مالیاتی در اصفهان

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: طی خرداد ماه از طریق تعامل با اصناف، اتحادیه ها و کسبه اصفهان خود اظهاری را 80 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده ایم.

مالیات

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز مهدلو در دومین همایش”فرهنگسازی مالیاتی گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی” که در  تالارشریعتی علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه نگاه به مادیات، نفت و موضوع هزینه های جاری همواره از مباحث مدنظر امور مالیاتی است، اظهار کرد: آرزوی ما این بوده که بتوانیم هزینه های جاری دولت را از طریق درآمدهای مالیاتی تامین کنیم و موضوع نفت و اثرات آن را در تامین بودجه به حداقل رسانیم.

وی با اشاره به اینکه در نظام ارکان مالیاتی از یک سو مردم و یک طرف مسئولان قرار دارند، افزود: موضوع عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از جمله مباحث مورد توجه امور مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: طبق گفته رییس کل سازمان امور مالیات کشور باید شرایطی در کشور ایجاد شود تا فعالان اقتصادی به نظام مالیاتی اعتماد کنند و بتوانیم سازمان مالیاتی را به یک سازمان محبوب در  بین مردم معرفی  کنیم.

وی به شرایط ویژه کشور و به موضوع معافیت‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: به صورت کلی مودیان و مردم تمایل شان به پرداخت بسیار پایین مالیات است که البته این موضوع نه تنها درایران بلکه در تمام دنیا وجود دارد.

مهدلو با اشاره به شرایط اقتصاد کشور و موضوع سکه، ارز و خودرو، گفت: در این شرایط نگاه مسئولان به موضوع مالیات است.

وی با اشاره به تولید ناخالص داخلی، خاطرنشان کرد: در ایران حدود هشت درصد مالیات نسبت به تولید دریافت می‌کنیم و باید براساس سند چشم انداز، این رقم باید به ۱۵ درصد برسد، البته در برخی کشورهای پیشرفته این رقم حتی به ۴۲  درصد نیز ارتقا یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه با نگاه به بودجه کشور، حدود ۷۰ درصد درآمدهای بودجه کشور غیرنفتی است، افزود: تنها ۳۸ درصد درآمدهای بودجه را مالیات تامین می کند. بدین معنا که عملا مالیات توانست از درآمدهای نفتی در بودجه پیشی بگیرد.

وی با اشاره به موضوع فرار مالیاتی، گفت: کارت‌های بازرگانی اجاره ای، فساد، قاچاق و شفاف سازی تمام این مسایل نیازمند فرهنگ سازی است و در این راستا می توان فرهنگ مالیات را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف سازی و شناسایی مودیان واقعی نیازمند برنامه‌هایی هستیم که این امر کار فرهنگی می طلبد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.