این نسخه رایگان از این محصول در صدد است تا آغاز استفاده مشتریان بالقوه، که نوعا تیمهای کارگران و کسب و کارهای کوچک هستند، از محصولات مایکروسافت و جا افتاده شدن در آنها را برایشان تسهیل کند.
مایکروسافت عرضه یک نسخه رایگان از نرمافزار همکاری در محیط کار خود با عنوان Teams را برای رقابت بهتر با رقیبش Slack Technologies در بازاری اعلام کرد که تحلیلگران به عنوان یک میدان نبرد اصلی در دنیای نرمافزارهای سازمانی لحاظ میکنند.
به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از رویترز، قبلا کسب و کارهای فاقد اشتراک آفیس ۳۶۵ که خواهان آزمودن Teams بودند، محدود به یک نسخه آزمایشی یک ماهه بودند. این نسخه رایگان از این محصول در صدد است تا آغاز استفاده مشتریان بالقوه، که نوعا تیمهای کارگران و کسب و کارهای کوچک هستند، از محصولات مایکروسافت و جا افتاده شدن در آنها را برایشان تسهیل کند.
لوری رایت مدیر اجرائی Microsoft 365 Teamwork در مصاحبهای گفته بود که: «ما طبیعتا از مشتریانی که از نسخه رایگان استفاده میکنند میخواهیم به نسخه کامل Office 365 ارتقاء دهند.»
مایکروسافت از زمان عرضه Teams در اوائل سال ۲۰۱۷ با Slack در رقابت بوده است.
این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که این محصول توسط ۲۰۰۰۰۰ سازمان در حال استفاده است. Slack در ماه مه اعلام کرد که ۷۰۰۰۰ سازمان با خرید محصولش در حال استفاده از آن هستند.
اسلک، مایکروسافت و شرکتهایی مانند گوگل، Cisco Systems، فیسبوک و Atlassian هر یک محصولاتی در بازار همکاری در محل کار، که رشد سریعی را تجربه میکند، ارائه نمودهاند.
بنا بر پژوهشی از سوی موسسه IDC، پیشبینیها حکایت از آن دارد که ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۱ به ۳٫۲ میلیارد دلار برسد.
پیش از انتشار خبر مربوط به Teams، اسلک بهبودهایی را در قابلیتهای جستوجوی اپ چت خودش اعلام کرد که به گفته این استارتاپ یافتن پیامها برای کاربران را آسانتر خواهد کرد. این ویژگیهای جستوجویی بهبود یافته به تمام نسخههای اسلک اعمال میشوند و ظرف چند هفته آینده در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.
با اینکه نسخه رایگان Teams تمام قابلیتهای نسخه Office 365 را عرضه نخواهد کرد، ولی دربرگیرنده برخی از قابلیتهایی است که در نسخههای رایگان اسلک ارائه نشده بودند و میتوانند مشتریان جدیدی را به سمت آن جذب نمایند، از جمله جستوجوی نامحدود و تلفیق نامحدود اپلیکیشنها.
آلن لپوفسکی، تحلیلگران موسسه Constellation Research، میگوید: «هدف این است که تعداد هر چه بیشتری از کاربران به استفاده از Teams روی آورند. در حالی که این ممکن است برای برداشتن محدودیتها بر اسلک فشار بیاورد، ولی چنین چیزی به این راحتیها نخواهد بود، چرا که آنها نقشی کلیدی در روند درآمدزایی فریمیوم(نسخه رایگان پایه) به پریمیوم (نسخه پولی) ایفا می کنند.»