صفحه اصلی / فرهنگی / پیشکسوتان هنرمند پیشتاز کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر باشند
پیشکسوتان هنرمند پیشتاز کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر باشند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی

پیشکسوتان هنرمند پیشتاز کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعار و نامگذاری سال جاری ( حمایت ازکالای داخلی) اشاره و ابراز امیدواری کرد: پیشکسوتان هنرمند با ورود به میدان، فضای اجتماعی را برای حمایت از کالای ایرانی و کمک به اقتصاد فرهنگ و هنرتشویق کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی بعدازظهر دوشنبه درحاشیه تجلیل از هنرمندان پیشکسوت تیرماه، پشکسوتان هنرمند را از پیشتازان و پیش قراولان حوزه فرهنگ و هنرایران زمین عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری صاحب فرهنگ و هنر در دنیا شناخته می‌شود که سهم اصلی و اساسی را در این شناسایی و هویت بخشی هنرمندان این مرز و بوم دارند.

** پیشکسوتان نقطه پیوند ارتباط در جامعه
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برقراری ارتباط پیشکسوتان در هر حوزه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: اگر پیشکسوتان هنرمند با فضای جاری جامعه همچنان ارتباط خود را حفظ کنند، این اتصال یک اتصال نسلی و از نوع اجتماعی به شماره رفته و همواره می تواند، فضای امید و نشاط را برای کشور و مردم به ارمغان بیاورد.
صالحی در عین حال تاکید کرد: اگر بتوانیم پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر را درفضای اجتماعی با نشاط، زنده، شاداب‌ و مثمرثمرنگه داریم، بطور یقین حیات اجتماعی خو‌د را فعال‌تر کرده و قادر خواهیم بود در تمامی عرصه ها و زمینه ها تاثیرات مثبتی را برجای بگذاریم.

** نقش بی بدیل تاثیر هنرمندان در همه عرصه ها
به گفته وی پیشکسوتان نه تنها درحوزه‌های مختلف هنر بلکه در سایرحوزه‌های ملی نیز می توانند موثر و نقش بی بدیلی را ایفا کنند.
عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه به شعار سال نیز اشاره کرد و افزود: پیشکسوتان فرهنگ وهنربا پا گذاشتن در میدان باید فضای اجتماعی ما را برای حمایت از کالای ایرانی علاوه برتشویق آحاد مردم برای خرید و مصرف از کالاهای داخلی برای حمایت از تویلدات داخلی، به ما و مسیر اجتماعی کشور بسیار کمک کنند.
صالحی تاکید کرد: بطور یقین حمایت و مصرف کالای ایرانی علاوه بر کمک به اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال مستمر در کشور، می توانند به اقتصاد فرهنگ و هنر و توسعه و ادامه آن در جامعه به ویژه حمایت از کالاهای فرهنگی داخلی نیز کمک شایانی نمایند.
مراسم تجلیل ازهنرمندان پیشکسوت متولد تیرماه با حضورمحمد صادق نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید عباس صالحی وزیر ارشاد، سید حسینی معاون هنری، سید هادی حسینی معاون حقوقی و پارلمانی، احمدی مشاور و ریس حوزه وزراتی ارشاد، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و جمعی از هنرمندان پیشکسوت ازجمله داریوش ارجمند، جهانگیر الماسی، علیرضا خمسه ،اصغر همت، رضا فیاضی، مریم نشیبا، حیمد لولایی، ایرج راد، محمود عزیزی، عنایت بخشی، آتش تقی پور، احترام برومند،رضا ناجی، محمود پاک نیت، احمد نجفی، لوریس چکناواریان، مهوش صبرکن، محمد فیلی، احمد عرابانی، سیمون آیوازیان، اکبرعالمی، محمد صیاد صبور، داود یاسری، منوچهر آذری، جلال مقامی، محمد حسین عطارچیان، هادی مرزبان و درسالن همایش هامی برگزار شد.
فراهنگ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

صنعت گردشگری ایران ۲۱ درصد رشد کرد/ اقبال گردشگران ترکیه‌ای به ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد ۲۳.۲ درصدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.