صفحه اصلی / فرهنگی / فرهاد فخرالدینی و رهبری یک ارکستر دانشجویی
فرهاد فخرالدینی و رهبری یک ارکستر دانشجویی

شبی با فخر موسیقی ایران در تالار وحدت

فرهاد فخرالدینی و رهبری یک ارکستر دانشجویی

ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه کنسرت خود را با عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» در تالار وحدت برگزار می‌کند.

ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه کنسرت خود را با عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» در تالار وحدت برگزار می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر قربانی ـ رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ ـ در این‌باره گفت: چندین سال است که استاد فخرالدینی از ارکستر موسیقی ملی ایران کناره‌گیری کرده است و به خاطر شرایط موجود فعالیت کمتری دارد. ما هم فرصت را مناسب دیدیم و تصمیم به دعوت از ایشان گرفتیم. در واقع جای بسی خوشحالی است که در مدت چهار سال تشکیل ارکستر فرهنگ و هنر توانسته‌ایم این ارکستر دانشجویی را از لحاظ کیفی به سطحی برسانیم که موزیسین بزرگی مثل فرهاد فخرالدینی چوب رهبری آن را به دست بگیرد.

او ادامه داد: آقای فخرالدینی در کارشان بسیار حساس و دقیق است و هر کاری را قبول نمی‌کند ولی از آنجا که ایشان از نزدیک با روند کار ارکستر آشنا بود و به خاطر ارتقا کیفی ارکستر و شور و اشتیاق نوازندگان، ما را در جدیدترین کنسرتمان که ۱۱ و ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود به عنوان رهبر مهمان همراهی می‌کند.

رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر با اشاره به ضبط تصویری اجرای ارکستر به رهبری فخرالدینی بیان کرد: متاسفانه هیچ‌گاه از اجراهای ارکستر ملی به رهبری آقای فخرالدینی ضبطی صورت نگرفته و تنها آلبوم تصویری ارکسترال با حضور ایشان به ارکستر مهرنوازان برمی‌گردد که یک ارکستر خصوصی بوده است. بر این اساس و با توجه به فقر آثار ارکسترال ایرانی تصمیم داریم با حمایت‌های خانم تقی‌پور، ریاست دانشگاه واحد ۴۶ این اجرا را ضبط کنیم.

قربانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آتی ارکستر فرهنگ و هنر گفت: حدود چهار سال از تشکیل ارکستر می‌گذرد و برخلاف دیگر ارکسترها، با وجود مشکلات موجود اقتصادی و عدم حمایت‌های دولتی، توانسته با حمایت‌های ریاست دانشگاه روی پای خود بایستد و به فعالیتش ادامه دهد و بتواند میزبان هنرمندانی چون رامیز قلی‌اف و فرهاد فخرالدینی باشد. اما ای کاش نهادهای دولتی چنین ارکسترهایی را حمایت کنند تا بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند. با توجه به شرایط نامناسب و هزینه‌های سنگین اجرای کنسرت‌ها، حیات ارکسترها با مشکل مواجه شده است و چنین ارکستری با فروش بلیط، به سختی می‌تواند حتی جوابگوی دستمزد نوازندگان خود باشد.

سوسن تقی پور ـ رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ و موسس این ارکستر ـ نیز گفت: از ابتدای تشکیل ارکستر، آقای فخرالدینی مهمان اختصاصی اجراهای ما بودند و ایده‌های خوبی در خصوص کیفیت کار ارکستر در اختیارمان می‌گذاشتند. با توجه به این حضورها و نظرات دلسوزانه، شاهد پیشرفت و ارتقا ارکستر بودند و این دعوت بهانه‌ای برای حضور دوبارۀ ایشان روی صحنه شد.

او درباره همراهی فرهاد فخرالدینی با یک ارکستر دانشجویی اظهار کرد: ارکستر فرهنگ و هنر تنها نام ارکستر دانشجویی را یدک می‌کشد، چرا که اعضایش بهترین نوازندگان معتبرترین ارکسترهای داخلی و خارجی هستند. این ارکستر اجراهای فصلی دارد و با حضور در فستیوال‌های خارجی و حضور نوازندگان بین‌المللی همچون رامیز قلی‌اف، هر روزه بر کیفیت آن افزوده شده و امیدوارم با حضور اساتیدی چون فخرالدینی انگیزه بیشتری به اعضای ارکستر تزریق شود.

تقی‌پور همچنین بیان کرد: رسالت دانشگاه علمی کاربردی، تربیت کارآفرین است. من نیز به دنبال چنین رسالتی هدفم را بر اشتغال‌زایی دانشجویان گذاشته‌ام و سعی کرده‌ام با تشکیل چنین ارکستری و فعالیت حرفه‌ای و مستمر آن، دانشجویان را به بازار کار معرفی کنم که امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با حمایت‌های بخش‌های مختلف، شاهد پیشرفت بیشتر این ارکستر باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.