صفحه اصلی / اسلایدر / خانه های خالی در ۱۰ سال اخیر ۴ برابر شد
خانه های خالی در ۱۰ سال اخیر ۴ برابر شد

یک پ‍ژوهشگر مسکن گفت

خانه های خالی در ۱۰ سال اخیر ۴ برابر شد

یک پ‍ژوهشگر مسکن گفت : میزان خانه های خالی در ده سال اخیر ۴ برابر شده و رشد خانه خالی سالیانه ۱۷ درصد بوده است .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،  وحید عزیزی پژوهشگر مسکن شب گذشته با حضور در برنامه پایش با تشریح وضعیت مسکن کشور گفت : میانگین هر متر مربع قیمت مسکن طبق آمار مرکز پزوهش های مجلس از سال ۸۰ و با تغییر نگاه به مسکن افزایش قیمت ها شروع شد . روند افزایش قیمت مسکن شروع شد تا به اینجا رسید که در هر حال حاضر قیمت هر متر مربع مسکن طبق آمار مرکز آمار ۶ میلیون تومان است .

این پ‍ژوهشگر مسکن گفت : آمار بانک مرکزی برخلاف مرکز آمار است و عنوان می کند میانگین هر متر مربع مسکن در تهران ۶٫۵ میلیون تومان است . مسکن تولیدی در بین سال های ۵۵ تا ۶۵ بیشتر مصرفی بود ، در آن سال ها ۲۰ درصد مسکن های ساخته شده برای سرمایه گذاری بود و ۸۰ درصد آن نیاز مصرفی بود .

وی افزود : در حال حاضر مسکن به یک کالای مصرفی تبدیل شده است ، در ده سال اخیر دو سوم از کل مسکن های ساخته شده با نیت و هدف سرمایه گذاری ساخته شده است . در ده سال اخیر میزان خاله های خالی ۴ برابر رشد کرده و میزان رشد این مسکن ها سالیانه ۱۷ درصد بوده است .

عزیزی گفت : با وجود مشخص بودن میزان خانه های خالی متاسفانه وزارت مسکن قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی را اجرا نمی کند .

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.