صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / بهای جهانی طلا در پی افت شاخص دلار بالا رفت
بهای جهانی طلا در پی افت شاخص دلار بالا رفت

بهای جهانی طلا در پی افت شاخص دلار بالا رفت

بهای طلا در بازارهای جهانی که جمعه گذشته ( 23 تیرماه ) به کمترین سطح خود در هفت ماه گذشته ( میلادی ) رسیده بود، صبح روز دوشنبه ( 25 تیر ) افزایش پیدا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بهای طلا در بازارهای جهانی که جمعه گذشته ( ۲۳ تیرماه ) به کمترین سطح خود در هفت ماه گذشته ( میلادی ) رسیده بود، صبح روز دوشنبه ( ۲۵ تیر ) افزایش پیدا کرد.
افت شاخص سهام آسیا در پی انتشار آماری که نشان داد رشد اقتصادی چین –دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از آمریکا- کاهش یافته، به بالا رفتن بهای طلا در صبح امروز کمک کرد.
قیمت آنی یا نقدی طلا درساعت ۳:۴۵ بامداد امروز در بازار لندن با ۰٫۲ درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به یک هزار و ۲۴۳ دلار و ۳۶ سنت در هر اونس رسید. جمعه گذشته طلا با ثبت قیمت یک هزار و ۲۳۶ دلار و ۵۸ سنت در هر اونس، کمترین مقدار خود در این بازار از ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر)را تجربه کرد.
قیمت آتی طلا نیز در بازار کامکس آمریکا با ۰٫۲ درصد افزایش به یک هزار و ۲۴۳ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزها را اندازه می گیرد، صبح امروز با ۰٫۰۸ درصد کاهش به ۹۴٫۳۵ رسید.
صبح امروز همچنین در بازار لندن، قیمت نقره تقریبا نسبت به جمعه گذشته تغییری نکرد و در سطح ۱۵ دلار و ۸۵ سنت در هر اونس ثابت ماند. پلاتین هم با ۰٫۴ درصد افزایش به بهای ۸۲۸ دلار و ۶۰ سنت خرید و فروش شد و هر اونس پالادیوم نیز به قیمت ۹۴۰ دلار و ۴۷ سنت معامله شد که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته ۰٫۴ درصد افزایش دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.