صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / بخشودگی ۱۵۰۰ میلیارد تومان جرایم وکمک به تولید و کارآفرینی

معاون امور بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خبر داد

بخشودگی ۱۵۰۰ میلیارد تومان جرایم وکمک به تولید و کارآفرینی

معاون امور بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: با بخشودگی، مبلغی حدود هزار و 500 میلیارد تومان که قرار بود کارفرمایان جریمه پرداخت کنند به تولید و کارآفرینی کمک کردیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برنامه «صبح و گفتگو»،  رادیو گفت وگو با موضوع روز بهزیستی و با حضور محمد حسین زدا معاون امور بیمه ای سازمان تامین اجتماعی روانه آنتن شد.
محمد حسین زدا در آغاز با بیان اینکه رونق تامین اجتماعی در گرو رونق تولید است، گفت: امسال با توجه به نام گذاری سال، خواستیم در راستای حمایت از تولید گام هایی برداریم و در این راستا در سه ماه اقدامات مناسبی انجام داده ایم.
وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: بخشودگی جرایم یکی از اقدامات انجام شده در این سه ماه است. بیش از ۶۰ هزار درخواست را دریافت کردیم و مبلغی حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که قرار بود کارفرمایان جریمه پرداخت کنند، به تولید و کارآفرینی تزریق کردیم.
وی با اشاره به اجرای مشوق های کارفرمایی، عنوان کرد: تمام دانش آموختگان دانشگاهی که زیر ۳۴ سال سن داشته باشند و سه ماه در کاریابی ها ثبت نام کرده باشند، اگر از طریق سیستم وزارت کار شاغل شوند، تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف هستند.
معاون امور بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به شرکت های دانش بنیان اشاره و عنوان کرد: این شرکت ها در حال توسعه سریع هستند و به همین دلیل اعلام کردیم اگر جوانان، شرکتی تشکیل دهند و همگی سهام دار باشند و رابطه دستمزدی با یکدیگر نداشته باشند، این عزیزان نیز از پرداخت بیمه معاف هستند و به این شکل، به گسترش این نوع شرکت ها کمک خواهیم کرد.
وی همچنین اشاره کرد: موضوع حسابرسی از دفاتر را در سال جاری ادامه دادیم تا به تقسیط بدهی ها کمک کردیم. قبلا برای تقسط بدهی ها نیاز به وثیقه ملکی بود که الان فقط به چک نیاز است. حق بیمه قراردادها و پیمان های حمل مواد نفتی، بار و مسافر را از هفت درصد به چهار درصد کاهش دادیم تا به رونق کار این قشر از جامعه کمک کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.