چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / افتتاح مراکز کارآفرینی و نگهداری بیماران اعصاب و روان در اراک

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

افتتاح مراکز کارآفرینی و نگهداری بیماران اعصاب و روان در اراک

پروژه های بهزیستی شهرستان اراک به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، رضا جعفری، مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور امروز در جریان افتتاح پروژه های بهزیستی شهرستان اراک در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۱۵۰مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰هزار نفر جمعیت افتتاح شد که در این مراکز ۱۳۰۰کارشناس مددکاری اجتماعی جذب کار شدند.

وی با بیان اینکه کنترل و کاهش طلاق گام بعدی این مرکز است و برای این مهم سامانه کاهش طلاق راه اندازی شده افزود: اکنون طلاق با شیب ملایم در حال رشد است و در استان مرکزی هم متاسفانه امار طلاق بالا است.

جعفری در خصوص سامانه کودکان کار و خیابانی با توجه به مشکلات موجود در خانواده های آنان، اظهار کرد: عدم مسئولیت پذیری خانواده ها سبب شده تا کودکان آن خانواده ها برای کسب درآمد به خیابان ها کشانده شوند که در بحث توانمد سازی این خانواده ها سازنان بهزیستی برنامه هایی را در دستور کار دارد.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۶۰درصد از کودکان کار اتباع بیگانه هستند یا هویتی ندارند که در این خصوص با دفتر اتباع خراجه وارد بحث شده ایم؛ در استان مرکزی اکثر کودکان کار مهاجر هستند.

این مقام مسئول گفت: احصاء، شناسایی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی شایع و در حال شیوع و تنظیم سازوکارها و استراتژیهای مداخله ای اثر بخش در جهت مقابله با آن، مدیریت و ساماندهی اقدامات تخصصی مددکاری اجتماعی در جهت شناسایی، توانمندسازی و ارتقاء کیفیت زندگی کودکان خیابانی از جمله وظایف این دفتر است.

در ادامه این مراسم زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کاربردی ترین مرکز در حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی است که با شناسایی و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر در صدد توان افزایی افراد است؛ در سطح شهرستان اراک ۱۸۰کودک شناسایی شدند که برای توانمند کردن آنان اقدام شده است.

وی افزود: حمایت از کودکان کار و اشتغال زایی خانواده های آنان از محل اعتبارات یارانه ای در اختیار بخش غیردولتی قرار گرفته و تاکنون اقدامات خوبی طی سه ماهه سال ۹۷ در این راستا صورت گرفته است؛ برای هر مرکز ۱۲۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

افتتاح مرکز کارآفرینی آرامش کودکان آفتاب، افتتاح مرکز ندای مهر فروغ آفتاب،‌ افتتاح مرکز اوتیسم رضوان،‌ افتتاح مرکز بهبودی اقامتی میان مدت بانوان،‌ افتتاح نمایشگاه موسسه رعدمهربانی،‌ افتتاح فاز دوم مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان خیریه اراک از جمله پروژه های افتتاحی امروز بود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.