صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / پیش‌بینی افزایش تولید شیر خام «زقیام» در سال جاری
پیش‌بینی افزایش تولید شیر خام «زقیام» در سال جاری

در سی‌و‌هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مطرح شد

پیش‌بینی افزایش تولید شیر خام «زقیام» در سال جاری

مدیران شرکت کشت و دام قیام اصفهان روز جاری با حضور در سی‌و‌هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در فرابورس ایران، به تشریح ظرفیت‌های این شرکت از گروه زراعت پرداختند تا دوشنبه این هفته سومین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری با عرضه 10 درصد از سهام این شرکت در بازار دوم رقم بخورد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، مدیران شرکت کشت و دام قیام اصفهان روز جاری با حضور در سی‌و‌هفتمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در فرابورس ایران، به تشریح ظرفیت‌های این شرکت از گروه زراعت پرداختند تا دوشنبه این هفته سومین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری با عرضه ۱۰ درصد از سهام این شرکت در بازار دوم رقم بخورد.
در ابتدای این نشست خبری مدیر روابط عمومی فرابورس به بیان جزئیاتی از عرضه شرکت کشت و دام قیام اصفهان پرداخت و توضیحاتی به خبرنگاران در خصوص دامنه قیمت در ثبت سفارش، تعداد کل سهام شرکت، سهمیه مجاز خریداران حقیقی و حقوقی و … ارائه کرد.
به گفته مبینا بنی‌اسدی شرکت کشت و دام قیام اصفهان در نماد «زقیام» هجدهم اسفندماه سال ۱۳۹۵ در گروه در بازار دوم فرابورس پذیرش و در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۶ به عنوان یکصد و شصت و هفتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.
مدیر روابط عمومی فرابورس ایران با بیان اینکه این شرکت دارای ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال است و دوشنبه هفته آتی ۲۵ تیرماه ۱۰ درصد از کل سهام شرکت را به خریداران حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌کند، افزود: دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ ۲۳۰۰ ریال تا مبلغ ۲۳۶۹ ریال تعیین و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی حداکثر تعداد ۷۰۰ سهم اعلام شده است.
حال و آینده «زقیام» از زبان مدیرعامل
در بخش دیگری از نشست یک دیدار، یک عرضه مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان به ذکر تاریخچه تاسیس این شرکت پرداخت و گفت: شرکت کشت و دام قیام اصفهان در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۷۲ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ثبتی استان با شخصیت حقوقی سهامی خاص ثبت شده و از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده، ضمن آنکه شرکت در تاریخ ۲۴/۰۵/۱۳۸۰ پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به سهامی عام تبدیل شده است.
محسن مرتهب موضوع فعالیت این شرکت را طبق اساسنامه شرکت انجام تمامی امور مربوط به کشاورزی و دامداری اعم از تولید کلزا، گندم، ذرت و …، تولید شیر، انواع محصولات دامی، گوساله نر، مواد تلیسه و گوشت و مواردی از این دست ذکر کرد و افزود: این شرکت فعالیت خود را با ۳ مجموعه دامپروری ادامه می‌دهد که مجموعه نخست یا همان واحد مرکزی، کشت و دام قیام اصفهان است؛ واحد دوم واحد ایوان بوده که در منطقه ایوان غرب قرار دارد و واحد سوم که در مرحله سرمایه‌گذاری بسر می‌برد، واحد دلفان است و با پیش‌بینی رسیدن به ۳ هزار رأس مولد امیدواریم با نظر و حمایت مثبت سهامداران، به مجموعه اضافه شود تا از این طریق بتوانیم روند توسعه خود را تداوم ببخشیم.
«زقیام» ۵ درصد از تولید شیر خام استان اصفهان را در اختیار دارد
وی همچنین تعداد کل گله‌های چند مجموعه زیر نظر شرکت کشت و دام قیام اصفهان را تا به امروز ۱۰ هزار و ۴۱۶ رأس اعلام و در خصوص ظرفیت تولید شیر شرکت اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ ظرفیت تولید شیر این مجموعه ۶۶ هزار تن بوده و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۳۹۷ این رقم به ۷۲ هزار تن افزایش بیاید.
به گفته مرتهب، یک بخش کشاورزی در واحد مرکزی کشت و دام قیام اصفهان به مساحت ۵۰۰ هکتار وجود دارد که تحت مدرن‌ترین سیستم‌های آبیاری بوده و به طور متوسط ۱۶۰ هکتار از این مساحت تحت کشت دائم قرار دارد.
در ادامه مدیرعامل شرکت کشت و دام قیام اصفهان میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه را حدود یک‌هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مبلع ۹۸۱ میلیارد آن در دارایی جاری طبقه‌بندی شده است.
مرتهب با بیان اینکه تولید شیر توسط دو مجموعه قیام و ایوان روزانه به میزان ۲۰۰ تن شیر است، ۹۵ درصد از کل درآمد این شرکت را ناشی از تولید شیر و تولیدات دامپروری و کمتر از یک درصد از کل درآمد را مربوط به تولیدات کشاورزی اعلام کرد.
وی شرکت کشت و دام قیام اصفهان را بر اساس رکورد تولید، جمعیت گله، برنامه‌های توسعه‌ای آینده و … جزو ۳ شرکت برتر کشور در زمینه کشت و دام و همچنین بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی بنیاد مستضعفان اعلام کرد و ادامه داد: استان اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیر خام کشور به صورت روزانه ۳۶۰۰ تن تولید شیر خام دارد و شرکت کشت و دام قیام اصفهان با تولید ۲۰۰ تن شیر خام به صورت روزانه حدود ۵ درصد از تولید شیر خام این استان را به خود اختصاص داده است.
به گفته مرتهب با راه‌ افتادن مجموعه دلفان در استان لرستان به عنوان فاز توسعه‌ای شرکت کشت و دام قیام اصفهان، تولید شیر روزانه این کارخانه به ۳۰۰ تن خواهد رسید.
وی در خصوص تسهیلات بانکی اخذ شده توسط این شرکت نیز عنوان کرد: تسهیلات بانکی شرکت به حدود ۱۴ میلیارد تومان می‌رسد و در واقع ۱۰ درصد از دارایی‌های شرکت کشت و دام قیام از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و به صورت سرمایه در گردش است در اختیار شرکت است.
وی همچنین در خصوص بازارهای صادراتی و نوع محصول صادراتی شرکت کشت و دام قیام اصفهان گفت: با توجه به اینکه در این مجموعه از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای دامپروری بهره گرفته‌ایم، بنابراین کشورهای زیادی درصدد واردات دام‌های مولد و گوشتی از این مجموعه هستند و در حال حاضر ۲ سال است که به کشورهای CIS، عراق و افغانستان صادرات دام‌های مولد و گوشتی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل این شرکت همچنین در پاسخ به این سوال که اعمال تحریم‌ها چه تاثیری روی فعالیت این مجموعه خواهد داشت، عنوان کرد: محصول تولیدی این کارخانه شیر بوده و به علت استراتژیک بودن این محصول، مورد حمایت دولت است، بنابراین دولت نهاده‌های مورد نیاز را با دلار ۳۸۰۰ تومانی وارد می‌کند که این موضوع سبب می‌شود تلاطمات ارزی و تحریم‌ها کمترین اثرگذاری را بر فعالیت این مجموعه داشته باشد.
در این میان محمد تهران‌خواه، معاون توسعه و فناوری هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس که این هلدینگ سهامدار عمده «زقیام» نیز محسوب می‌شود، یکی از مزیت‌های شرکت کشت و دام قیام اصفهان را قرار داشتن این مجموعه در هلدینگ مذکور ذکر کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا صرفه‌های حاصل از مقیاس زیادی برای «زقیام» به وجود آید و با قیمت‌های پایین‌تری ملزومات مورد نیاز این شرکت تامین شود.

همچنین مطالعه کنید:

شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، سازمان خصوصی سازی  در ۲ اطلاعیه جداگانه قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.