چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پادشاهی لینوکس بر بهترین ابرکامپیوترهای جهان
پادشاهی لینوکس بر بهترین ابرکامپیوترهای جهان

درصد استفاده ابرکامپیوترها از سیستم عامل لینوکس در سال 2014

پادشاهی لینوکس بر بهترین ابرکامپیوترهای جهان

هر یک از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس طرفداران خاص خود را دارند که برخی حتی حاضر به دیدن برترین‌های سیستم عامل دیگر هم نیستند اما جالب است بدانید که طبق لیست 500 ابرکامپیوتر برتر دنیا که در ژوئن 2018 منتشر شده است، هر 500 ابرکامپیوتر از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برند.

هر یک از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس طرفداران خاص خود را دارند که برخی حتی حاضر به دیدن برترین‌های سیستم عامل دیگر هم نیستند اما جالب است بدانید که طبق لیست ۵۰۰ ابرکامپیوتر برتر دنیا که در ژوئن ۲۰۱۸ منتشر شده است، هر ۵۰۰ ابرکامپیوتر از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برند.

به گزارش کسب و کار نیوز بله نقل از فیسیت ، سیستم عامل لینوکس همیشه یکی از بهترین سیستم عامل‌ها برای ابرکامپیوترها و سرورها به حساب می‌آمده است مثلا در سال ۲۰۱۴ حدود ۹۷ درصد از سوپرکامپیوترهای دنیا سیستم عامل لینوکس را اجرا می‌کردند اما از ماه نووامبر ۲۰۱۷ سیستم عامل لینوکس بر سر همه این سیستم‌های قدرتمند سایه افکنده است و این اولین باری بود که تمام ۵۰۰ ابرکامپیوتر برتر جهان دارای سیستم عامل لینوکس بودند.

درصد استفاده ابرکامپیوترها از سیستم عامل لینوکس در سال 2014

بی‌شک لینوکس بدون هیچ رقیبی (حداقل به سادگی) سیستم عامل مورد استفاده ابرکامپیوترها را در دست دارد. حتی اگر رقیبی هم پیدا شود کمپانی‌های لینوکس همچون رد هت (red hat) جلوی این رقیب را خواهد گرفت.

سخت‌افزار ۵۰۰ ابرکامپیوتر اخیر دنیا مسئله قابل تأمل بعدی است. در این لیست ۵۰۰تایی، ۵۶ درصد از توان پردازشی ابرکامپیوترها به واسطه پردازنده گرافیکی انویدیا تسلا بوده است. این نخستین باری است که پردازنده گرافیکی (GPU) توان پردازشی بیشتری نسبت به CPU در اختیار ابرکامپیوترها قرار داده است.

اولین ابرکامپیوتر قدرتمند جهان، «سامیت» که متعلق به دپارتمان انرژی آمریکا است، تمامی اطلاعات بالا را تصدیق می‌کند. این ابرکامپیوتر از سیستم عامل لینوکس سازمانی رد هت (Red Hat Enterprise Linux) که باعث می‌شود تمامی منابع سخت‌افزاری سریع و راحت در کنار هم کار کنند، بهره می‌برد. سامیت از دو پردازنده پاور۹ IBM به همراه ۶ پردازنده گرافیکی V100 بهره می‌برد. به گفته انویدیا ۹۵ درصد از توان پردازشی اولین ابرکامپیوتر جهان، سامیت، از پردازنده‌های گرافیکی این ابرکامپیوتر نشات می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس برآوردها هر ماه ۱۰ تن زعفران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.