صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / فعالیت ۱۴ واحد فراوری و بسته‌بندی برنج هندی در منطقه آزاد چابهار
فعالیت ۱۴ واحد فراوری و بسته‌بندی برنج هندی در منطقه آزاد چابهار

فعالیت ۱۴ واحد فراوری و بسته‌بندی برنج هندی در منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 14 واحد فراوری و بسته‌بندی برنج وارداتی هند در شهرک تخصصی برنج منطقه آزاد چابهار فعالیت می‌کنند.

فراوری و بسته‌بندی برنج هندی

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با ایسنا-‌ اظهار کرد: این واحد‌ها در مجموع برای ۳۴۰ نفر در واحد‌های بسته‌بندی و فراوری برنج هندی اشتغال‌زایی کرده‌اند .

وی افزود: ازآنجایی‌که عمده برنج وارداتی به ایران و کشورهای افغانستان و آسیای میانه از پاکستان و هند تأمین می‌شود؛ چابهار به دلیل نزدیکی به این دو کشور بهترین مزیت رقابتی و اقتصادی را برای تأمین و فراوری برنج وارداتی به ایران و آسیای میانه دارد‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که هدف ما تولید و فراوری ۵۰۰ هزار تن برنج هندی و پاکستانی در چابهار است،گفت: با گروه‌های مختلف داخلی و خارجی برای ایجاد تاسیسات فراوری و بسته‌بندی برنج در منطقه آزاد چابهار درحال مذاکره هستیم، از جمله دو گروه مختلف سرمایه‌گذاری یکی داخلی و دیگری هندی، این دو گروه برند‌های معتبری هستند و عمده برنج وارداتی ایران را تامین می‌کنند.

کردی تصریح کرد: قرار است در فاز اول چابهار با مشارکت این شرکت‌ها به فراوری حداقل ۱۰۰ هزارتن برنج وارداتی هندی برسد، مقدمات آن‌ هم فراهم شده و هم‌اکنون خط منظم کشتیرانی چابهار-کاندلا هند برای این مهم برقرار شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: بنا به توافقات یک سال پیش سازمان منطقه آزاد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خط منظم کشتیرانی میان بندر چابهار و کاندلا هند برای واردات برنج و کالای اساسی راه‌اندازی شده و هم برنج وارداتی واحد‌های فرآوری برنج منطقه آزاد از این خط می‌آید و هم گندم اهدایی هند به افغانستان‌.

‌سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و ایران 500 هزار تن کسری را نیز ا‌عمدتاً از هندوستان و بخشی از پاکستان تأمین می‌کند. بندر چابهار به‌واسطه نزدیکی به این دو کشور، بندری به‌صرفه برای واردات، فرآوری و اشتغال‌زایی در این زمینه با ایجاد صنایع فرآوری برنج ایران در چابهار به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی کشور است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.