صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / سهیمه تماشاگران خانم برای مسابقات ملی والیبال بیشتر می‌شود
سهیمه تماشاگران خانم برای مسابقات ملی والیبال بیشتر می‌شود

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال خبر داد مذاکره با مربی خارجی برای تیم بانوان

سهیمه تماشاگران خانم برای مسابقات ملی والیبال بیشتر می‌شود

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: در آخرین بازی تیم ملی والیبال در لیگ ملتهای جهان بیش از هزار نفر از خانمها بازی را تماشا کردند و ما امیدواریم برای سال آینده تماشاگران خانم بیشتری داشته باشیم.

صدیقه کعبی زاده

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ،صدیقه کعبی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال  در مورد حضور خانواده‌ها در سالن ورزشی هنگام بازی‌های تیم ملی والیبال مردان در لیگ ملت‌های والیبال جهان گفت: یکی از دلایل اصلی که راه را برای ورود خانواده‌ها به سالن ورزشی به خصوص والیبال باز می‌کند رفتار ما خانم‌ها و خانواده ها است، هرچقدر رفتارمان در چارچوب عرف اجتماعی باشد که در بازی‌های تیم ملی در لیگ جهانی چنین بود، حساسیت افراد تصیم گیرنده کمتر می‌شود و  هنگامی که می‌بینند مردم خودشان رعایت می‌کنند، راغب تر هستندکه فرصت را برای حضور بیشتر خانواده ها درسالن‌های ورزشی فراهم کنند.

او در پاسخ به این موضوع که دلیل مخالفت برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه ها مخصوصا در رشته ای مثل فوتبال  رفتار آقایان مطرح شده است، اظهار کرد: فضای فرهنگی تماشاچیان والیبال متفاوت است. هیچ وقت در چندسالی که بانوان امکان حضور در ورزشگاه را نداشتند هیچ مشکلی از  نظر رفتار مردان احساس نمی‌کردیم. همچنین از حدود سه سال پیش که تعداد محدودی خانم به ورزشگاه می‌رفتند تا امسال که بیشترین تعداد حضور آنها را داشتیم کوچکترین رفتار بدی از هیچکس مشاهده نکردیم.

او در ادامه افزود: بعد از بازی‌های تیم ملی مردان با معاون عملیات یگان ویژه جلسه داشتم و از آنها بازخورد گرفتم مطمئنا اگر مشکلی پیش می‌آمد به ما انتقال می‌دادند.

کعبی زاده درباره نحوه بلیط فروشی بازی‌های تیم ملی مردان و بسته شدن سریع پنجره بلیط فروشی برای خانم‌ها گفت: برای حضور خانواده‌ها در سالن ورزشی فرایندی را طی می‌کنیم. تصمیم گیرنده در این فرایند شورای تامین استان تهران است. چون ظرفیت سالن محدود است در این شورا روی تعداد سهمیه به توافق می‌رسند. از ظرفیت تعیین شده بخشی برای خانواده‌های ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود که حق دارند در سالن حضور داشته باشد و بخشی دیگر به پیشکسوتان، داوران و مربیان اختصاص داده می‌شود.  بقیه سهمیه را بلیط فروشی می‌کنند که در عرض کمتر از دو یا سه دقیقه تمام می‌شود.

او در ادامه افزود: به طور کلی مجوزی که به ما می‌دهند آن تعداد است که امسال با همکاری‌های انجام شده و همراهی تماشاچیان بیشتر بود، خانم‌ها و خانواده هایی که به سالن ورزشی آمدند بسیار بافرهنگ، مقید به اصول، ارزش‌ها و عرف جامعه رفتار کردند و این باعث شد تا به تعدادی از هواداران که با علاقه به سالن آمده و پشت در بودند اجازه ورود به سالن را بدهند.

کعبی زده در ادامه به افزایش سهمیه‌ها در بازی‌های اخیر تیم ملی والیبال مردان اشاره و بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده، حمایت وزارت ورزش و همچنین کمک و حمایت همه مسئولان ذی ربط امسال برای اولین بار شاهد حضور بالای هزار نفری خانم‌ها در بازی سوم ایران در لیگ ملت‌های والیبال جهان بودیم. این رایزنی‌ها قطعا ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم سهمیه بیشتری کسب کنیم و سامانه ای را برای هواداران آماده کنیم که بهتر و راحت تر بلیط تهیه کنند.

او با بیان این موضوع که پیگیری برای افزایش سهمیه صورت می‌گیرد، گفت: تحقق برخی از این اتفاق‌ها زمان بر است. باید ثابت کنیم که جامعه‌ای هستیم که بارعایت اصول، ارزش و عرف اجتماعی این فرهنگ بالا را داریم که به راحتی در کنار هم قرار بگیریم و تیم محبوبمان را تشویق کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در مورد امکان پخش مسابقه‌های لیگ برتر والیبال بانون از رادیو ورزش بیان کرد: این امکان فراهم است، ازطرف رادیو ورزش با ما تماس گرفتند منتظریم جلسه‌هایمان را برگزار کنیم و تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر مشخص شود. حتما این موضوع را در جلسه با باشگاه های متقاضی مطرح می‌کنیم و هر باشگاهی که تمایل داشته باشد به رادیو ورزش متصلش می‌کنیم تا بازی تیمش  از این طریق پخش شود. با این شرط که  باشگاه ها استقبال کنند مشکلی با این موضوع نداریم.

او در پاسخ به این سوال  که احتمالا باشگاه ها به خاطر جذب اسپانسر از این موضوع استقبال می‌کنند گفت: خیر. احتمال دارد فقط چند باشگاه که وضعیت خوبی هم دارند بپذیرند. تلاش می‌کنیم تاشاهد پخش لیگ برتر والیبال بانوان از رادیو ورزش باشیم.

کعبی زاده در مورد زمان ورود مربی خارجی برای والیبال بانوان به ایران گفت: به یک مربی ایمیل زدیم که تاریخی را برای حضور در ایران اعلام کند. زمانی که به ایران بیاید جلسه‌ای رسمی با حضور آقای ضیایی و همچنین دبیرکل فدراسیون والیبال و حدود سه نفر از متخصصان والیبال تشکیل می‌دهیم و اگر به جمع بندی برسم،  کارشان راشروع می‌کنند.

او در این مورد افزود: گزینه دومی از ژاپن مد نظرمان بود که با تیم دیگری قرارداد بست. در حال حاضر به گزینه‌ی دیگرمان فکر می‌کنیم و منتظریم زمان سفرش به ایران را مشخص کند. از آنجایی که در دنیای حرفه‌ای مربیان تا قراردادهایشان تکمیل نشود و به توافق نرسند ترجیح می‌دهند جزئیات کارشان اعلام نشود بنابراین به محض اینکه این مربی تاریخ سفرش به ایران را اعلام کند اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مورد تاثیر مشکلات ارزی بر اردوها و بازی های تدارکاتی تیم ملی والیبال بانوان بیان کرد: بازی‌های تدارکاتی تیم ملی سرجایش باقی است و اردوهایشان هم به شکل منظم برگزار می‌شود.  به خاطر مشکلات ارز همه فدراسیون‌ها تحت فشار هستند اما با مدیریت بهینه‌ی منابع تلاش می‌کنیم تا اهداف اصلی‌مان آسیب نبیند. شاید هفته آینده خبرهای خیلی بهتری را منتشر کنیم زیرا ۹۰ درصد برنامه‌هایی که برای آمادگی تیم ملی والیبال بانوان بزرگسالان درنظر گرفتیم قطعی شده است و هفته آینده اطلاع رسانی‌می کنیم.

کعبی زاده در مورد عملکرد تیم والیبال بانوان پیکان در جام باشگاه های والیبال بانوان آسیا گفت: پیگیر بازی‌هایشان هستم، بازی با قزاقستان را خوب بازی کردند ولی بازی با چین تایپه عالی بودند، چین تایپه جزو تیم‌های خوب آسیا است و نماینده این کشور هم که جزو باشگاه های خوب محسوب می‌شود قطعا از سطح بهتری برخودار است.  اینکه بازیکنان پیکان با تایپه سه دو می‌شوند و با پوئن های خیلی نزدیک بازی را واگذار می‌کنند نشان دهنده این موضوع است که آنها واقعا تلاششان را کرده‌اند و این برایم خیلی ارزشمند است.

او در ادامه بیان کرد: این بازی نشان داد که بازیکنانمان به خودباوری رسیده‌اند و می‌خواهند که برنده باشند. از نظر من بازیکنان پیکان بازی با چین تایپه را بردند چون نتیجه‌ای بهتر از دوره‌های قبل کسب کردند . هیمشه با این تیم نتیجه را راحت واگذار می‌کردیم اما دیروز  این امیدواری به همه جامعه والیبال داده شد که بانوان والیبال ایران به این نقطه رسیده‌اند. علاوه بر این تیم پیکان بازی‌های دیگری دارد و امیدوارم بازیکنان روز به روز بازی‌های بهتری را به نمایش بگذارند.

کعبی زاده در پایان و در واکنش به این موضوع که سال گذشته بانک سرمایه به عنوان نماینده ایران توانست نماینده چین تایپه را در دور رفت شکست دهد گفت: بعضی از باشگاه‌ها برای تقویت تیم‌هایشان بازیکن خارجی جذب کردند و علاوه بر این سطح مسابقه چین تایپه نسبت به دور قبل خیلی متفاوت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشتی از بازیهای اروپایی خط خورد

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین دوره بازی های اروپایی از ۲۱ ژوئن تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.