صفحه اصلی / استان ها / یزد / زندگی در اسارت یا حیات مجدد در سایت پنج انگشت
زندگی در اسارت یا حیات مجدد در سایت پنج انگشت

زندگی در اسارت یا حیات مجدد در سایت پنج انگشت

سرپرست محیط‌زیست ابرکوه از ساخت مستند «زندگی در اسارت یا حیات مجدد» با هدف آشنایی با گورخرهای سایت پنج‌انگشت در این شهرستان خبر داد.

گورخر

حسن تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به دنبال شش مورد زایمان موفق گورخرهای ایرانی سایت تکثیر پنج انگشتی ابرکوه در یک‌ ماهه گذشته، تعداد این ‌گونه بسیار ارزشمند در این سایت به ۲۳ رأس افزایش یافت.

وی با بیان این که سایت مذکور از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر تعداد سه رأس کره‌ی ماده، سه رأس کره‌ی نر و ۱۷ رأس گورخر بالغ در این سایت نگهداری می‌شوند که در صورت مساعد بودن آب‌ و هوا و تأمین منابع غذایی قطعاً این زادآوری در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

تیموری همچنین از ساخت مستندی پیرامون یک دوره یک ‌ساله از زندگی گورخرها خبر داد و اضافه کرد: در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای تحت عنوان «زندگی در اسارت یا حیات مجدد» مباحثی همچون تنوع و رژیم غذایی، زمان زاد و ولد، تغییرات بدنی و تغییر رنگ گورخرها، خطرات و بیماری‌ها، چگونگی ملحق شدن به گروه و پذیرفته شدن در گروه به تصویر کشیده می‌شود.

سرپرست محیط‌زیست این شهرستان در این باره خاطرنشان کرد: مستند مذکور با هدف آشنایی هر چه بیشتر با گورخرهای ایرانی به‌ عنوان یک ‌گونه مهم و ارزشمند در حیات وحش توسط یکی از فیلم‌سازان برجسته‌ی ابرکوهی و با حمایت اداره کل محیط‌زیست استان، ساخته خواهد شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.