پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی فناوری‌ و اشتغال دانشجویان
راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی فناوری‌ و اشتغال دانشجویان

یک مسئول جهاددانشگاهی همدان خبر داد

راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی فناوری‌ و اشتغال دانشجویان

مسئول مرکز تجاری‌سازی جهاددانشگاهی واحد همدان از آغاز به‌کار واحد تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانشجویان در جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: در این واحد انگیزه لازم به دانشجویان داده و ایده آنها دریافت می‌شود و در راستای تجاری‌سازی ایده‌های دریافتی برمی‌آییم البته متأسفانه تاکنون از ایده‌های دریافتی به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌ایم.

جهاد دانشگاهی

محمد رضائیان‌پاکیزه در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین متذکر شد: به‌زودی جهاددانشگاهی اقدام به تأسیس یک مرکز نوآوری و شکوفایی خواهد کرد.

وی شفاف‌سازی در انتخاب رشته دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی و بازدید از کارخانه‌ها را از جمله اقدامات جهاددانشگاهی در راستای اقتصاد مقامتی و ایجاد اشتغال دانشجویان برشمرد و افزود: تا کنون ۱۳۰۰ دانشجو دوره‌های کارآفرینی و ایده‌پردازی را در قالب واحد تجاری‌سازی و فناوری اشتغال سپری کرده‌اند.

رضائیان‌پاکیزه با اشاره به  برگزاری دوره‌های کارآفرینی و کسب‌وکار و تورهای صنعت برای دانشجویان، درباره مشاغل‌خانگی نیز گفت: جهاددانشگاهی مرکز طرح‌های اشتغال خانگی را به عنوان پایلوت در هشت استان اجرا کرده است که در صورت موفقیت به سایر استان‌ها نیز بسط داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی نیز در جهاددانشگاهی استان همدان به منظور اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در قالب پروپوزال تدوین و پیشنهاد شده است

مسئول مرکز تجاری‌سازی جهاددانشگاهی واحد همدان از انعقاد تفاهم‌نامه اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان و جهاددانشگاهی واحد همدان در راستای اجرای دوره‌های مهارت‌افزایی خبر داد و گفت: دوره‌های مهارت‌افزایی کلیه رشته‌های موجود در جهاددانشگاهی را پوشش داده و تفاهم‌نامه نیز به مرحله عملیاتی شدن رسیده است.

وی افزود: برگزاری این دوره‌ها در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان انجام می‌شود چرا که در شرایط فعلی عدم توانایی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در بازارکار موجب عدم موفقیت آنها شده است.

رضائیان‌پاکیزه اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان همدان به منظور مرتفع کردن این مشکل دوره‌های مهارت‌افزایی را با همکاری اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان در حین تحصیل و پس از آن اجرا می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.