یک دکترای باستانشناسی گفت: عوامل گردشگری باید تعهد و انگیزه بالایی در قبال گردشگران داشته باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر علی سجادی، اظهار کرد: مدیریت، تبلیغات، اطلاعرسانی، امنیت، ارتباطات، آموزش، تبلیغات الکترونیکی و شرایط محیطی طبیعی هفت عاملی هستند که در توسعه توریسم دخالت دارند.
وی ادامه داد: هر چند گردشگری به نظر عموم امری ساده تلقی میشود اما این صنعت در عین سادگی در زمره یکی از علمیترین، روزآمدترین و پیچیدهترین فعالیتهای اقتصادی جهان است.
سجادی اضافه کرد: باید گردشگری هم در سطح دورههای کوتاهمدت و هم مقاطع تحصیلی(کارشناسی تا دکتری) از سطوح عمومی تا سطح تخصصی آموزش داده شود.
این دکترای باستانشناسی خاطرنشان کرد: تعداد مؤسسات و سازمانهای درگیر در امر آموزش و تعلیم گردشگری باید بیشتر شود.
وی یادآور شد: فعالیت در حوزه گردشگری یکی از دشوارترین امور خدماتی است که باید تمام وجوه آن از فرهنگ، تاریخ، تمدن تا نوع روابط و تعامل مردمان و دولتها مورد توجه قرار گیرد.
سجادی گفت: عوامل گردشگری علاوه بر مهارتهای فنی و ارتباطی و آگاهی به تاریخ و ویژگیهای مقصد گردشگری، باید تعهد و انگیزه بالایی در قبال گردشگران داشته و بتوانند نقش بسزایی در ایجاد تجربه دلانگیز و لذتبخش در میان گردشگران ایفا کنند.