صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ارائه آموزش‌های خانه به خانه پیشگیری از سل برای ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان زاهدانی
ارائه آموزش‌های خانه به خانه پیشگیری از سل برای ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان زاهدانی

ارائه آموزش‌های خانه به خانه پیشگیری از سل برای ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان زاهدانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمپین اطلاع رسانی وغربالگری سل طی یکسال با مراجعه خانه به خانه آموزش‌های پیشگیری از سل را به 250 هزار نفر از شهروندان زاهدانی ارائه کردند.

آمارگیری

به گزارش کسب و کار نیوز- دکتر مهدی طباطبایی با بیان که این کمپین با هدف آموزش‌، اطلاع رسانی و غربالگری موارد مشکوک به سل در جمعیت‌های پرخطر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: جهت دستیابی به اهداف زمانبندی این برنامه یا همان مرحله حذف سل لازم است‌ تقویت فعالیت‌های آموزشی، بیماریابی‌، درمان و انجام مداخلات فعال در خصوص شناسایی گروه‌های پرخطر ونقاط پر خطر جدید با جدیت ویژه‌ای دنبال شود‌.

وی تصریح کرد: داوطلبان سلامت با مشارکت فعال در این کمپین، جمعیت ساکن در حاشیه شهر و جمعیت روستایی و سیاری شهر زاهدان، جمعیت زندانیان، مراکز ترک اعتیاد و DIC را به کمک پرسنل بهداشتی درمانی‌، همکاری آموزش و مورد غربالگری قرار دادند.

طباطبایی افزود: آموزش‌ها با مراجعه داوطلبان سلامت‌ به درب منازل شهروندان با توزیع پمفلت‌ها‌، پخش کلیپ‌های آموزشی ‌و آموزش مردم در خانه‌های سلامت محله صورت می‌گیرد ودر اماکن عمومی، پیام‌های پیشگیری از سل  از طریق نصب پوستر صورت می‌گیرد‌.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود: ‌ماحصل زحمات داوطلبان سلامت و تیم سلامت دانشگاه زاهدان در سطوح مختلف کشف ۲۱ بیمار مسلول در کوتاه مدت و افزایش محسوس بیماریابی در طول سال بوده است، بطوریکه شاخص مربوطه ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.