صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / امکان یکسان‌سازی بین حقوق ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی وجود ندارد

امکان یکسان‌سازی بین حقوق ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی وجود ندارد

مدیر امور حمایتی و درمان صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی گفت: امکان یکسان‌سازی بین حقوق ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی وجود ندارد، اما درصدد کاهش اختلاف حقوق ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی هستیم.

صندوق حمایت از ورزشکاران

امیر شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان یکسان‌سازی بین حقوق ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: چون اساسنامه صندوق حمایت از قهرمان و پیشکسوتان ورزشی در سال ۸۴ تدوین شده و از آن سال تاکنون تغییراتی در آیین‌نامه و اساسنامه صندوق برای یکسان سازی حقوق ورزشکاران ایجاد نشده است، بنابراین امکان یکسان سازی تا زمانی که اساسنامه تغییر نکند، وجود ندارد. البته چون اختلاف زیادی بین حقوق یک ورزشکار المپیکی با پارالمپیکی یا آسیایی با پاراآسیایی وجود دارد، جهت ایجاد انگیزه برای ورزشکاران پاراآسیایی درصدد کاهش این اختلاف حقوق هستیم، اما امکان یکسان‌سازی بعید به نظر می‌رسد. 

وی از تشکیل کارگروه تخصصی برای بررسی اساسنامه صندوق و کاهش اختلاف حقوق بین ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی خبر داد و گفت: این کارگروه که از بدنه صندوق و از قهرمانان و پیشکسوتان صندوق هستند، از هفته آینده کار خود را در  محل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی آغاز خواهد کرد تا هر چه سریعتر بتوانیم هم تغییراتی را در یکسری آیین‌نامه‌ها و اساسنامه صندوق ایجاد کنیم و هم اینکه طی چند ماه آینده در جهت کاهش اختلاف حقوق بین ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی گام‌های موثری برداریم.

شاکری در پاسخ به این پرسش که چرا امکان یکسان‌سازی بین حقوق ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی وجود ندارد، تصریح کرد: چون مدال یک ورزشکار آسیایی با پاراآسیایی تفاوت زیادی دارد، برای بالا بردن انگیزه ورزشکار جهت کسب مدال باید تفاوتی از نظر میزان حقوق بین یک ورزشکار سالم و معلول وجود داشته باشد. حتی در اساسنامه نیز این تغییرات از نظر میزان حقوق ضرایب خاصی دارد و ما نمی‌توانیم تغییراتی در آن ایجاد کنیم. اما برای این که اختلاف فاحشی که بین حقوق یک ورزشکار سالم و معلول وجود دارد را کمتر کنیم و انگیزه ورزشکار معلول را برای کسب مدال افزایش دهیم، سعی داریم با تشکیل این کارگروه این اختلاف را کمتر کنیم تا حقوق واقعی یک مدال‌آور پارالمپیکی یا پاراآسیایی نیز تضعیف نشود.

وی در پایان افزود: چون هدف اصلی صندوق حمایت از قهرمان و پیشکسوتان ورزشی است، امسال در جهت حمایت بیشتر از پیشکسوتاتی که از شغل مناسب برخوردار نیستند و شرایط زندگی خوبی ندارند، میزان وام‌های بلاعوض صندوق را افزایش دادیم تا بتوانیم تا حدودی مشکلات پیشکسوتان را کاهش دهیم و کمک‌حال آنها باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.