صفحه اصلی / استان ها / کردستان / کردستان خنک می‌شود

کردستان خنک می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای کردستان 4 تا 5 درجه کاهش می‌یابد و کردستانی‌ها هوای خنک را تجربه خواهند کرد.

«خسرو سیف‌پناهی‌شعبانی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز جمعه تا ظهر شنبه جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود.

وی افزود: پدیده جوی خاص امروز رشد موضعی ابر و وزش باد در ساعات بعد از ظهر می‌باشد که این پدیده در نیمه شمالی و شرقی استان با ورزش باد قابل ملاحظه نمود می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از بعد از ظهر فردا (شنبه) تا روز دوشنبه هفته آینده، با عبور موج تراز میانی جو از سطح استان شاهد رشد و افزایش ابر و وزش باد گاهاً شدید در بعد از ظهرها بخصوص در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط تشکیل گرد و غبار بر روی کشورهای عراق و سوریه و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان طی سه روز آینده، کیفیت هوا و دید افقی به ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

سیف‌پناهی‌شعبانی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی نیز امروز هم‌چنان تداوم گرما ادامه دارد ولی از فردا دما روند نزولی داشته و از شدت گرما کم خواهد شد، بطوری که تا اواسط هفته آینده از میزان دما ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاسته می‌شود.

وی با بیان این‌که سنندج با ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است، یادآور شد: زرینه با ۳۳ درجه خنک‌ترین شهر استان طی ۲۴ ساعت اخیر بوده است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.