صفحه اصلی / فرهنگی / همدان ۲۰۱۸ معرف میراث ناملموس ایران باشد
همدان ۲۰۱۸ معرف میراث ناملموس ایران باشد

سفیر بلغارستان در تهران

همدان ۲۰۱۸ معرف میراث ناملموس ایران باشد

سفیر بلغارستان در تهران گفت: رویداد بین المللی همدان 2018 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال جاری میلادی، باید در کنار میراث مادی، برای حفاظت و معرفی میراث ناملموس ایرانیان به جهان برنامه ریزی کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «هریستو پولنداکوف» پنجشنبه شب در اجلاس دو روزه سفرای خارجی در همدان که با حضور حدود ۵۰ سفیر و نماینده خارجی با رویکرد رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸ برگزار شد، اظهار داشت: اکنون همدان در مسیر درست گردشگری قرار گرفته و باید برای جذاب تر شدن خود نزد ملتهای جهان تلاش کند.
وی اضافه کرد: برای داشتن صنعت گردشگری مدرن باید از سنت ها و میراث با ارزش ملموس و ناملموس به خوبی استفاده کرد.
سفیر بلغارستان در تهران با اشاره به جاذبه های کشورش، گفت: در بلغارستان به خوبی کلیسا، مسجد و کنیسه در کنار یکدیگر جاذبه های گردشگری آفریده اند و بسیار مورد اقبال عمومی قرار دارند و همدان نیز از این ویژگی بهره مند است.
وی تاکید کرد: همدان با حفاظت از تنوع دینی می تواند جاذبه های گردشگری بسیاری ایجاد و منابع درآمدزای جدیدی برای خود تعریف کند.
پولدائکوف با اشاره به اینکه بلغارستان از اقتصاد و تجارت ایران بویژه شهر تاریخی همدان حمایت می کند، افزود: با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی همدان و بلغارستان
این مهم محقق می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، استان همدان در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
۷۵۲۷/۲۰۹۰

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.