چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / ضرورت اشتغالزایی در چهار محال و بختیاری در حوزه‌های گردشگری و بوم‌گردی

ربیعی تأکید کرد

ضرورت اشتغالزایی در چهار محال و بختیاری در حوزه‌های گردشگری و بوم‌گردی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت اشتغالزایی در چهار محال و بختیاری در حوزه‌های گردشگری و بوم‌گردی گفت: با اعتبارات اشتغالزایی روستایی و فراگیر که به دقت دارد دنبال می‌شود می‌توان درصدی از اشتغال چهارمحال و بختیاری را بهبود بخشید.

علی ربیعی

به گزارش کسب و کار نیوز،«علی ربیعی» ۲۱ تیرماه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری  دارای سرمایه انسانی مطلوب است و در مسیر حمل و نقل خوبی قرار گرفته است که می‌تواند سرمایه‌های دیگر را جذب کند.

وی با بیان این‌که این استان نسبت به سایر استان‌ها نسبتاً وضع بهتری در آب دارد، افزود: در حوزه‌هایی همانند گردشگری و بوم‌گردی در استان کار نشده که می‌توانند شغل ایجاد کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: احتمال دارد تا چند وقت دیگر یک برنامه مشترک با وزارت ارتباطات در موضوع آی سی تی در چهارمحال و بختیاری داشته باشیم که با وجود تحصیلکرده‌های استان می‌تواند در تولید نرم‌افزار کار کرد که این اقدام را در فضای مجازی در ۱۱ استان  را دنبال  کردیم و در برنامه جدید سه از جمله استان چهارمحال و بختیاری را قرار دادیم.

وی با اشاره به این‌که در استان در زمینه صنایع بسته‌بندی کار نشده است و جای اشتغال وجود دارد، گفت: با اعتبار اشتغال روستایی و فراگیر  که به دقت دارد دنبال می‌شود می‌توان درصدی از اشتغال استان را بهبود بخشید.

ربیعی در خصوص نوسانات شدید بازار و پرداخت معوقات کارگران دولت در این شرایط، گفت: سیاست دولت را دنبال می‌کنیم که دهک‌های خاص  به طور کامل از تحریم آسیب نبینند  و یک میلیون شغل را ایجاد می‌کنیم  اما روش‌های خود را با وجود فشار آمریکا، عوض می‌کنیم.

وی در برخی رشته‌ها همانند خودرو ممکن است گسترش اشتغال نداشته باشیم و سیاست تثبیت شغل است اما رسته‌هایی هستند که ظرفیت جدید اشتغال در آن‌ها به وجود آمده که پوشاک، صنایع پائین‌دستی و … هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.