صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ۱۲ هزار مستحق در نوبت خدمات رسانی بهزیستی اردبیل
۱۲ هزار مستحق در نوبت خدمات رسانی بهزیستی اردبیل

نماینده مردم اردبیل در مجلس اعلام کرد:

۱۲ هزار مستحق در نوبت خدمات رسانی بهزیستی اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به جذب پشت نوبتی‌ها برای بهره‌مندی از خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل 12 هزار پشت نوبتی مستحق داریم که امیدواریم با توجه مسئولان سازمان بهزیستی کشور و استان و براساس بودجه 97 این سازمان، زمینه جذب آنها فراهم آید.

کمیته امداد

به گزارش کسب و کار نیوز، صدیف بدری مراسم افتتاح طرح‌های بهزیستی اردبیل به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: مجلس در کنار دولت در بخش حمایتی از سازمان بهزیستی و کمیته امداد به هر شکل ممکن حمایتی جدی داشته و در تصویب لوایح حمایتی در این حوزه پیشقدم بوده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، مجلس قوانینی خوب و حمایت ۱۰۰ درصدی را از نهادهای حمایتی مصوب کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه ۱۰۰ درصد این طرح مجلس در دولت تغییر یافته و ما خواستار اجرای قوانین و مقررات مصوب مجلس هستیم تا کمیته امداد و بهزیستی بتواند برنامه‌ها و رویکردهای حمایتی خود را توسعه دهد. یکی از این موضوعات، افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است. هم در سال گذشته و هم امسال این افزایش تا ۸۰ درصد مصوبه قانون کار اعمال شده و یک جهش اعتباری را در پرداختی مستمری‌ بگیران شاهد هستیم.

 
بدری، محوریت تامین سلامت اجتماعی را در کشور متوجه سازمان بهزیستی دانست و گفت: با توجه به خطیر بودن این مسئولیت و جایگاه ارزشمند مسئله تامین سلامت اجتماعی در کشور با اقدامات پیشگیرانه و مددکاری امیدواریم این سازمان تا پایان برنامه ششم توسعه بتواند آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و به صورت تخصصی با راه‌اندازی معاونت توسعه پیشگیری بتواند اهداف مدنظر را عینیت بخشد. این سازمان باید دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی را به صورت دقیق و کارشناسی شده مورد بررسی و احصاء قرار دهد که به چه دلایلی این آسیب‌ها در کشور تشدید شده و راهکارهای کنترلی در این زمینه با استفاده از ابزارهای قانونی در مجلس و دولت فراهم آید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مصوب جامع حمایت از معلولان به ویژه تامین اشتغال برای معلولین تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته حتی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی سهمیه موردنظر برای استخدام معلولان لحاظ نشده در حالی که انتظار می‌رود براساس بازنگری که در این قانون انجام شده تمام حق و حقوق معلولان مراعات شود.

وی با انتقاد از رتبه اول استان در حوزه‌های دارای وضعیت نامطلوب و بد همچون طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌ها خاطرنشان کرد: آرزوی ما این است که استان اردبیل حداقل در حوزه بهترین‌ها نیز بتواند رتبه اول کشور را همچون اشتغال، فعالیت واحدهای تولیدی و … به دست آورد.شایسته نیست استان اردبیل جزو اولین‌ها در کشور در وضعیت بد و شرایط نامناسبی باشد و همواره چنین جایگاهی همه ما را رنج می‌دهد. 

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ضرورت تجهیز و راه‌اندازی ساختمان اورژانس اجتماعی را بعد از ۸ سال و همچنین تامین مسکن مددجویان به تعداد مورد نیاز را در سطح استان خواستار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.