صفحه اصلی / سیاسی / دولت / وجود ۸ میلیون فارغ‎التحصیل دانشگاهی
وجود ۸ میلیون فارغ‎التحصیل دانشگاهی

وجود ۸ میلیون فارغ‎التحصیل دانشگاهی

معاون رئیس جمهور از وجود ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور خبر داد.

جمشید انصاری

به گزارش کسب و کار نیوز، جمشید انصاری فلسفه وجودی نظام اداری را تحقق اهداف و برنامه توسعه و خدمات به مردم عنوان کرد و افزود: برخی از دستگاه‌ها با هدف طریقی ایجاد شده‌اند و کاری انجام ‌می‌دهند و وظایفی که برعهده آنها است اگر نبود موجودیت نداشتند.

وی ادامه داد: برخی دیگر از دستگاه‌ها مانند نیروهای مسلح، وجودشان مورد نظر قانون‌گذار و مردم بوده و وجود آنها لازم است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت بر مبنای هدف طریقی ایجاد شده‌اند، گفت: در جایی دیده می‌شود که اینقدر به اهداف موضوعی پرداخته شده که هدف‌های طریقی فراموش می‌شود.

انصاری اظهار کرد: مدیران می‌گویند که اختیارات لازم را در استان ندارند درحالیکه لازم نیست و باید کار خود را به درستی انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: اگر دستگاهی نیروی مازاد دارد آنان را تعیین تکلیف کرده و نباید کشور را اینطور اداره کرد. باید به درستی کشور اداره و تصمیمات کلیدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر سهمیه استخدامی امسال وزارت بهداشت است، ادامه داد: این درحالیست که به آموزش و پرورش ۸۰۰۰ نفر سهمیه داده شده است و ۹۰۲ نفر نیز هیئت علمی داریم.

انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به آمار دولت ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار نفر نیروی دولتی داریم و کل نیروهای مشغول به کار ۲۳ میلیون نفر هستند و ۱۵ درصد شامل شاغلین کارهای دولتی می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از وجود ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل بوده و مابقی باید توسط بخش خصوصی به کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه سالیانه ۳۰۰۰ نفر از سامانه خارج می‌شوند، گفت: تنها می‌توانیم سالی ۱۰۰ نفر را در شغل‌های دولتی به کارگیری کتیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.