صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / هوشمندسازی سیستم‌های آموزشی در دانشگاه آزاد برای گسترش کارآفرینی

هوشمندسازی سیستم‌های آموزشی در دانشگاه آزاد برای گسترش کارآفرینی

رئیس انستیتو تحقیقات هوشمندسازی سیستم‌های کاربردی دانشگاه آزاد با بیان اینکه حل مشکل بیکاری از طریق هوشمندسازی سیستم‌های آموزشی به صورت کاربردی محقق می‌شود، گفت: در دانشگاه آزاد کارگروه‌هایی برای اجرای طرح هوشمندسازی ایجاد شد.

کریم زارع رئیس انستیتو تحقیقات هوشمندسازی سیستم‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در انستیتو تحقیقات هوشمندسازی سیستم‌های کاربردی دانشگاه آزاد، ابعاد مختلف هوشمند سازی پیگیری می‌شود، اخیرا بحث هوشمندسازی راننده‌ها مطرح است. در حال حاضر به دلیل هوشمند نبودن رانندگان ما سالانه تعداد زیادی کشته در تصادفات داریم که باید هوشمندسازی انجام شود که بخشی از آن مربوط به تابلوها و جاده‌هاست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی افزود: ما هوشمندسازی را در دانشگاه آزاد شروع کردیم و هر واحد می‌تواند در بخش مالی در کدام وضعیت قرار دارد، در بخش آموزشی و پژوهشی نیز قرار است این کار را انجام دهیم.

زارع اظهار داشت: هوشمندسازی در تمام زمینه‌ها انجام می‌شود و ما طرح‌هایی در این زمینه ارائه داده‌ایم که هوشمند سازی در زمینه‌های مختلف آزمایشگاه‌ها یا مسائل آموزشی مدنظر قرار گرفته شد و دستگاه‌ها با هوشمندسازی کار را در آزمایشگاه انجام می‌دادند و هوشمندسازی به این معناست که راه‌ها را کوتاه‌تر می‌کنیم و نظارت را برای مسئولان ناظر و کنترل دقیق‌تر انجام می‌دهیم.

رئیس انستیتو تحقیقات هوشمندسازی سیستم‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بانک‌های کشور نیز به هوشمندسازی نیاز دارند و در صورت هوشمندسازی تخلفات اقتصادی، تصادفات به حداقل می‌رسد.

وی اضافه کرد: ما در مرکز تحقیقات هوشمندسازی ۱۴ کارگروه داریم که یکی از کارگروه‌ها در بخش فرهنگی به هوشمندسازی می‌پردازد حتی بحث اینترنت اشیا را در نظر داریم که اشیا را هوشمند می‌کنیم. این کار در کشورهای دیگر از سالها پیش صورت گرفته است.

زارع عنوان کرد: هوشمندسازی در سامانه پیشکسوتان صورت می‌گیرد به طوریکه توان پیشکسوتان ما ارتقاء یافته و این تجربه به کمک جوانان هم می‌آید و حتی پس از ۶۰ سال پیشکسوتان می‌توانند فعالیت داشته باشند و ما می‌بینیم که افراد بالاتر از ۶۰ سال نیز به عنوان منتخب علمی انتخاب می‌شوند و این طرح درست است.

رئیس انستیتو تحقیقات هوشمندسازی سیستم‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما مشکلات و نیازهای کشور را بررسی کردیم و بر اساس این نیازسنجی‌ها، هوشمندسازی‌ را انجام می‌دهیم یعنی ما دو بعد کار داریم. ابتدا نیازسنجی می‌کنیم و بر اساس نیازها هوشمندسازی می‌کنیم.

وی گفت: ما باید دانشگاه نسل سوم را به وجود آوریم و حتی در دبستان، دانش‌آموزان بر حل مشکلات تمرکز کنند و مشکلات کشور را بدانند. ما در حال حاضر این کار را انجام داده‌ایم.

به گفته زارع، هوشمندسازی بسیار وسیع است که ما هنوز در ابتدای راه هستیم و حدود ۶ ماه است که کارگروه‌ها را تشکیل دادیم. به طور مثال در بعد مرزهای علم، هوشمندسازی داریم. هوشمندسازی تجارت را نیز در دستور کار داریم. ما باید بدانیم امروز چه چیزی را می‌توانیم صادر کنیم یا در چه وضعیت تجاری‌سازی هستیم.

وی ادامه داد: ما این مسئله را در مجلس هم مطرح کردیم ولی همکاری آموزش و پرورش، همکاری آموزش عالی، همکاری وزارت صنایع و همکاری مجلس را نیاز داریم. اگر اینچنین باشد ما بیکار نخواهیم داشت. حل مشکل بیکاری از طریق هوشمندسازی سیستم‌های آموزشی به صورت کاربردی انجام می‌شود. به طوریکه همه کاری یاد می‌گیرند که مورد نیاز کشور است و آن کار می‌تواند در اقتصاد مؤثر باشد.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.