صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / فوتبال روی بوم نقاشی
فوتبال روی بوم نقاشی

خلق آثار هنری در واکنش به جام جهانی

فوتبال روی بوم نقاشی

این روزها همه جا صحبت از جام جهانی فوتبال است و تمام نگاه ها را به سوی خود جلب کرده و در این میان، هنرمندانی هستند که در واکنش به جام جهانی، تاثیر آن را در خلق آثار هنری به نمایش می گذارند.

به گزارش کسب و کار نیوز بهنقل از ایرنا، سهیل سیادت، هنرمند معمار شیرازی است که از کودکی به نقاشی علاقه داشته و تصمیم گرفته است تا صحنه ها و چهره های ماندگار این رویداد را در قالب مدیوم نقاشی به تصویر بکشد.
وی حاصل کارش را همزمان با برگزاری این دوره از بازی های جام جهانی در روسیه، به عنوان « ویوا فوتبال» از بیست و چهارم خرداد به مدت یک ماه در گالری بهارستان تهران به نمایش گذاشته است که در ادامه گفت و گوی ایرنا را با وی می خوانیم.
سیادت درباره انتخاب موضوع جام جهانی برای خلق آثارش، گفت: این روزها دلمشغولی بیشتر مردم فوتبال و موضوع بسیار داغی در بین خانواده هاست و دغدغه من به عنوان یک هنرمند این بود تا بتوانم نقاشی را با فوتبال و جام جهانی پیوند بدهم و صحنه های مهم و اثرگذار این رویداد را به تصویر بکشم.
وی با اشاره به چگونگی انتخاب صحنه ها و چهره های مسابقات جام جهانی برای خلق تابلوهایش توضیح داد: به دوره خاصی اشاره نکردم بلکه صحنه های اثر گذار و ماندگار را برای موضوع کارهایم انتخاب کرده ام، همچنین درمورد انتخاب چهره فوتبالیست ها نیز همین روند را مد نظر داشته ام، البته در مورد انتخاب صحنه ها از طرفداران همیشگی فوتبال نیز نظرخواهی کرده ام.
این نقاش در پاسخ به خبرنگار ایرنا که با توجه به نوع ارائه نقاشی ها، می توان فضای کار را «آپ آرت» نامید و همچنین این تابلوها به گونه ای مخاطب را به یاد اندی وارهول، هنرمند آمریکایی این سبک می اندازد، اضافه کرد: سعی کرده ام درون ‌مایه‌های پاپ آرت در نقاشی ها رعایت شود، از کودکی نیز علاقه خاصی به این سبک هنری داشته ام، البته آن زمان متوجه معنی آن نمی شدم و بعدها به درک آن رسیدم.
وی ادامه داد: اندی وارهول نیز برای من در هنر همانند یک اسطوره است و می توانم بگویم آثار او بی نظیر هستند، دو کار ترام (نقطه گذاری) هم از دو اسطوره فوتبال ایران نیز به تصویر کشیده ام که می خواستم با دیگر آثار فوتبالیست های خارجی از لحاظ اجرا متفاوت باشد.
سیادت در پاسخ به اینکه آثار از روی عکس کشیده شده و با توجه به موضوع حق کپی رایت، آیا برای کشیدن آثار از روی عکس از خالقان این تصاویر این حق رعایت شده است، اظهار داشت: عکاسان همه خارجی بودند، برای موضوع کپی رایت نیز پیگیری کردم اما متاسفانه نتوانستم با عکاسان آثار ارتباط برقرار کنم، حتی می خواستم تعدادی از عکس ها را از وب سایتی خریداری کنم و ایمیل هایی نیز در این خصوص به آنها فرستادم، اما متاسفانه به علت تحریم ها نتوانستم عکسی خریداری کنم ولی تصویر مرحوم ناصر حجازی را از همسرشان گرفتم.
وی در خصوص تعداد آثار ارائه شده در این نمایشگاه توضیح داد: ۲۰ اثر بزرگ و هشت اثر کوچک روی دیوار قرار گرفته است، دو اثر ترام ۸۹ در ۷۰ سانتی متر است، ابعاد آثار در اندازه های مختلف ۸۴ در ۸۴، ۶۰ در ۴۵، ۳۵ در ۲۹، ۵۰ در ۷۰ و ۶۰ در ۶۰ سانتی متر است و برای خلق نقاشی ها از ماژیک، آبرنگ و آکرلیک استفاده کرده ام.
سیادت در خصوص بازخوردهای این نمایشگاه گفت: بازخورد در افتتاحیه خوب بود، اما چون ساکن شیراز هستم با توجه به شنیده ها نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفته است و در مورد فروش هم باید بگویم که تا به امروز دو اثر، خواستار داشته که هنوز به فروش نرسیده است.
وی در مورد رایزنی ها با فدراسیون فوتبال برای فروش نقاشی هایش توضیح داد: در تلاش برای فروش بهتر هستیم و اینکه این آثار را در شیراز نیز به نمایش بگذاریم.
فراهنگ**ص.م ** ۹۰۵۳**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.