صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / باید در عمل با تبعیض و فساد مبارزه کنیم
باید در عمل با تبعیض و فساد مبارزه کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

باید در عمل با تبعیض و فساد مبارزه کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آنچه که بیش از هر موضوع دیگری موجب نارضایتی مردم می شود، تبعیض و فساد است که باید به شکل واقعی و در عمل با آن مقابله کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد جواد آذری جهرمی پنجشنبه د ر جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز در پاسخ به اظهارات رئیس مجمع نمایندگان فارس که قطع و وصل های مکرر تلفن همراه را باعث عصبانی شدن مردم این استان دانست گفت: اگر مردم از این بابت عصبانی می شوند عذرخواهی می کنیم اما فکر نمی کنم ضریب قطع و وصل تلفن اینقدر بالا باشد.
وی اظهار داشت: فکر می کنیم خیلی چیزهای دیگر مردم را عصبانی می کند و امیدواریم نوع نگاه ما مدیران و مسئولان به چارچوب کار همان که می گوییم باشد و به دنبال این باشیم که خدمات مناسب تر و شرایطی بهتری را از همه جهات برای مردم فراهم کنیم.
** تعریف برخی از همدلی ‘هر آنچه ما می گوییم' است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر لزوم اتحاد برای عبور از موانع و مشکلات فراروی کشور گفت: زمانی که بحث همدلی به میان می آیند تعریف برخی از این کلمه این است که هرآنچه ما می گوییم شما باید گوش کنید.
وی ادامه داد: معنای این خواسته، همدلی و همراهی کردن با دولت نیست چرا که دولت رای خود را از مردم گرفته و در چارچوب نظام، انقلاب و آرمان های امام باید به وعده هایی که به مردم داده عمل کند و در جهت تحقق آنها بکوشد.
آذری جهرمی گفت: امروز شرایط کشور شرایطی سخت و خاص است و کشور داری در چنین شرایطی برای هر کشوری سخت است و خصوصا اگر با تهدیدها و فشارهای بین المللی همراه باشد به مراتب سخت تر نیز خواهد شد.
این عضو کابینه دوازدهم اظهار داشت: علاوه بر این اگر در مدیریت داخلی، یکپارچگی و همبستگی هم وجود نداشته باشد از این بابت نیز دچار مشکلاتی خواهیم شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با این وجود و با وجود همه مشکلات اما باید گفت که حرکت جمهوری اسلامی به سمت قله یک حرکت ادامه دار است و اگر امروز می بینیم شرایط سخت است علتش این است که به سخت ترین نقطه مسیر رسیده ایم و و اگر اتحاد، همدلی و همبستگی خود را حفظ کنیم می توانیم از این نقطه نیز به سلامت عبور کنیم.
آذری جهرمی افزود: اگر از ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده کامل نکنیم در ادامه مسیر با مشکل مواجه خواهیم شد و نه تنها به هدف و قله نمی رسیم بلکه تمام زحمات گذشتگان را نیز از بین خواهیم برد.
این عضو کابینه گفت: بنابراین شرایط جمهوری اسلامی شرایط ضعف نیست و حرکت کشور چه در عرصه سیاست خارجی و تعاملات بین المللی و چه در عرصه داخلی، اقتصادی و رشد و توسعه به سمت پیشرفت و تعالی است.
وی افزود: اما در این موضوع ۲ مساله مطرح است، اول اینکه دنیا نیز سکوت نکرده و مسیر رشد را طی کرده و دوم اینکه انتظارات مردم کشورمان نیز به حق بالا رفته و ما باید بتوانیم پاسخگوی این انتظارات و توقعات باشیم.
آذری جهرمی ادامه داد: راه دستیابی به تمام این اهداف در کنار همدلی، مدیریت علمی و استفاده از ظرفیت نخبگان و خصوصا جوانان در اداره امور کشور است.
وی گفت: قطعا با بهره گیری و توجه به منویات و خواسته های رهبر معظم انقلاب که ستون خیمه انقلاب هستند خواهیم توانست همانند موارد بسیار که در گذشته با آنها مواجه شده ایم اینبار نیز از این مسیر سخت و پر پیچ و خم عبور کنیم.
این عضو کابینه افزود: در چنین شرایطی نباید مردم را نسبت به آینده کشور ناامید کنیم بلکه باید با اصلاح عملکرد خود در جاهایی که اشتباه عمل کرده ایم شرایط را روز به روز بهبود بخشیم.
** آمار واقعی به مردم بدهیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ارائه گزارشی مبنی بر بهره برداری همزمان بیش از چهار هزار پروژه مخابراتی در استان فارس در این آیین گفت: مدیران مجموعه مخابرات در کشور باید از ارائه آمار به شیوه سنتی پرهیز کرده و آمار واقعی به مردم ارائه دهند.
آذری جهرمی افزود: اگر ما ۵۰۰ روستا را مجهز به شبکه ارتباطی نسل سه و چهار می کنیم این نباید ۵۰۰ پروژه تعریف شود بلکه این یک پروژه است که در ۵۰۰ عملیات انجام شده است.
وی افزود: بزرگتر بودن اعداد و ارقام بیانگر انجام کار بزرگتر نیست و بنابراین باید از ارائه آمار نادرست به مردم خودداری کنیم و با صداقت با آنها سخن بگوییم.
او ادامه داد: البته این کاری که در استان فارس انجام شده و در عرض سه ماه ۳۰ درصد پوشش اینترنت همراه اول در مناطق کمتر برخوردار و روستایی توسعه یافته کاری بزرگ و شایسته تقدیر است.
** تجهیزات مخابراتی خریداری شده معطل مجوز شهرداری شیراز است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به گلایه شهروندان شیرازی از مشکلات ارتباطی تلفن همراه در این کلانشهر گفت: در شرایطی شهروندان از این وضعیت گلایه دارند که نصب ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی خریداری شده برای حل این مشکلات معطل مجوز شهرداری شیراز است.
آذری جهرمی افزود: طی ۲ سال اخیر بنا بر استانداردهایی که شهرداری دارد و برای ما هم قابل احترام است، ۳۰ سایت به جای اینکه احداث شود جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در سفری که فروردین ماه امسال به شیراز داشتم از شهردار شیراز درخواست کردیم که این مشکل را حل کنند که ظاهرا این مشکل با درخواست و تقاضا حل نمی شود و لازم است که استاندار فارس در این مساله ورود پیدا کرده و مشکل را حل کند.
او اظهار کرد: درست است که شهرداری باید به منافع مالی نگاه کند اما نباید نتیجه این نگاه این باشد که ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات معطل نصب بماند، این ظلم به مردم است.
در جلسه شورای اداری استان فارس به طور همزمان چهار هزار و ۱۴ پروژه مخابراتی فارس که با اعتباری افزون بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا شده اند، بهره برداری شد.
۶۱۲۲/ ۲۰۲۷

همچنین مطالعه کنید:

رشد مسکن از منفی ۱۳ به مثبت ۷.۱ درصد رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.