صفحه اصلی / سرخط خبرها / مقدمات ورود ۱۰ هزار تن کاغذ فراهم شد
مقدمات ورود ۱۰ هزار تن کاغذ فراهم شد

سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات

مقدمات ورود ۱۰ هزار تن کاغذ فراهم شد

سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات با اشاره به اجرایی شدن برخی مصوبات این کمیته، از زمینه سازی مقدمات ورود 10 هزار تن کاغذ مطبوعات از طریق شرکت های مختلف به کشور خبر داد.

سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات با اشاره به اجرایی شدن برخی مصوبات این کمیته، از زمینه سازی مقدمات ورود ۱۰ هزار تن کاغذ مطبوعات از طریق شرکت های مختلف به کشور خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید محمدرضا دربندی روز چهارشنبه افزود: همزمان با سومین نشست اعضای کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، مقرر شد شرکت «ارمغان گستر نوید» ۶ هزار تن کاغذ خود را که در مراحل نهایی ورود به کشور قرار دارد بلافاصله پس از ورود، با احتساب سود معقول، در اختیار رسانه‌های متقاضی قرار دهد، همچنین درخواستهای مربوط به کاغذ مورد نیاز روزنامه جام‌جم به میزان ۳۵۰۰ تن و روزنامه خراسان به میزان ۴۰۰ تن نیز تایید شد.
وی اضافه کرد: مقرر شد کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، سازوکارهای مشخصی برای قیمت گذاری و نحوه توزیع کاغذ وارد شده را تهیه و در اختیار شرکت های واردکننده در بخش خصوصی قرار دهد.
سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ، مذاکره گسترده با بانک‌ها برای حل مشکلات نقدینگی واردکنندگان و همچنین مذاکره با شرکت های هندی و اندونزیایی برای واردات بیشتر کاغذ را از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه عنوان کرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مطابق تصمیم اعضای کمیته، به دلیل محدودیت‌های موجود، روزنامه‌های بزرگ باید راسا اقدام به تامین کاغذ مورد نیاز خود کنند.
وی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، نهایت تسهیلات لازم را برای واردکنندگان کاغذ مهیا کند و در ادامه این نشست، گزارش شرکت‌هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات کاغذ کرده اند، توسط نماینده حراست قرائت شد.
به گفته دربندی، جلسه آتی این کمیته، سه شنبه هفته آینده ساعت ۱۵ با حضور نمایندگان موسسات مطبوعاتی و واردکنندگان کاغذ در محل ساختمان معاونت مطبوعاتی تشکیل می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به کمبود کاغذ مطبوعات و نشریات و حوزه کتاب و نشر و از سویی نوسانات قیمت ارز در بازار این کالا، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی و حل این چالش اقدامات مختلفی از جمله برگزاری چندین نشست با اعضای انجمن و اتحادیه تولیدکنندگان و مصرف کنندکان کاغذ برگزار کرد و جلسات و نشست هایی نیز با اهالی و مدیران مسئول نشریات و مطبوعات داشت تا راهکارها و پیشنهادات آنها را نیز جمع کند.
در ادامه نشست اول با نمایندگان ۶ موسسه مطبوعاتی بزرگ کشور برگزار و راهکارهای مطرح جمع بندی و مقرر شد که در اسرع وقت اجرایی شوند.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آخرین اظهار نظر خود در حاشیه نشست هفته پیش دولت از برخورد با احتکارکنندگان کاغذ خبر داد و گفت: هم اکنون کمبود کاغذ در کشور نداشته و به اندازه کافی به صورت داخلی و وارداتی این کالا تامین و هزینه های لازم تخصیص یافته است.
همچنین در پی افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ در روزهای اخیر، وزیر ارشاد در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ورود مؤثر ارگان‌های نظارتی را به موضوع کاغذ ضروری خواند.
صالحی در این نامه علاوه بر تاکید بر رفع موانع موجود در اجرای مصوبه دولت در رابطه با تخصیص ارز حمایتی به کاغذ، بر اهمیت حمایت از فعالان پرشمار صنعت نشر و مطبوعات، ورود مؤثر ارگان‌های نظارتی را به موضوع کاغذ خواستار شد.
وی همچنین با اشاره به ادامه روند کم کاری برخی وارد کنندگان کاغذ درخصوص توزیع و ارائه این کالا به بازار و فروش به مصرف کنندگان، خواستار شناسایی و برخورد جدی با احتکارکنندگان کاغذ مطبوعات و حوزه نشر شد.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

۱.۸ میلیون سهامدار از طریق سجام سود دریافت کردند

به گزارش کسب و کار نیوز، جزییات واریز سود سهامداران در هفته اول تیرماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.