صفحه اصلی / استان ها / سمنان / انتقال آب خزر برای توسعه استان سمنان است نه نیاز روزمره
انتقال آب خزر برای توسعه استان سمنان است نه نیاز روزمره

انتقال آب خزر برای توسعه استان سمنان است نه نیاز روزمره

استاندار سمنان با اشاره به کمبود آب و خشکسالی در نقاط مختلف کشور و خصوصاً استان سمنان گفت: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و همچنین استان سمنان از جمله برنامه های بلندمدت است که در حال پیگیری است.

انتقال آب

به گزارش کسب و کار نیوز، سید شهاب الدین چاووشی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان افزود: انتقال آب دریای خزر برای توسعه هر چه بیشتر استان سمنان مهم و حیاتی است، آب دریای خزر برای توسعه استان صرف خواهد شد و در جهت نیاز روزمره و عادی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: طرح های انتقال بین حوضه ای آب به عنوان طرح های درازمدت در حال پیگیری و در دستور کار خواهد بود، اما آنچه که در کوتاه مدت باید در دستور کار همه ما قرارگیرد، همین مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت است. هر چند مدیریت مصرف در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، شرب و صنعت را جدی نگیریم، مطمئن باشید آب دریای خزر که هیچ، آب دریای عمان هم کفایت نمی کند.

چاووشی اظهار کرد: تامین آب شرب در اولویت اول قرار دارد، چون نان و امنیت مردم به آب وابسته است،  اولویت بعدی تامین آب مورد نیاز در بخش صنعت و معدن است، چون اقتصاد استان نیز به این موضوع وابسته است و این به این معنی نیست که کشاورزی در اولویت قرار ندارد، بلکه آب موجود در بخش کشاورزی نیز باید مدیریت شود.

وی همچنین در بخش دیگیری از سخنان خود گفت: کم آبی بحران نیست، به کار بردن واژه بحران در بحث خشکسالی درست نیست، مسئله کمبود آب با سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف و اصلاح رفتار حل خواهد شد، مردم نیز باید با کمبود آب کنار بیایند، این کنار آمدن به معنی این نیست که باید به جنگ با خشکسالی و کمبود آب برویم، بلکه با اصلاح رفتار و مدیریت مصرف می توان از این مسئله عبور کرد.

استاندار سمنان همچنین اضافه کرد: با مدیرانی که عضو جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان هستند و جلسات متعدد غیبت غیرموجه داشته باشند برخورد می شود، مدیری که برای کمبود آب به عنوان مهمترین مسئله و حیاتی ترین مسئله و مشکل امروزی مردم وقت نگذارد و بی خیال این مسئله است، نمی تواند در جمع باشد.

چاووشی همچنین در خصوص وقوع فرونشست زمین در اثر افت منابع آبی در استان سمنان گفت: القاء این نگرانی ها توسط مدیران و مسوولین مربوط نزد افکار عمومی، بدون ارائه راهکار علمی و جدی هیچ کمکی به حل موضوع نمی کند. 
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.