صفحه اصلی / استان ها / سمنان / آلودگی آبخوان های دشت سمنان

آلودگی آبخوان های دشت سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از شور شدن و آلودگی آبخوان دشت سمنان در محدوده شهرک صنعتی و پارک سوکان سمنان خبر داد.

آبخوان کوهدشت

به گزارش کسب و کار نیوز، ایرج حیدریان در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان گفت: متأسفانه تنها منبع مطمئن آب شرب شهری سمنان، آبخوان در دشت کویر سمنان به سمت شوری و آلودگی پیش رفته است و این به جهت فعالیت بیش از ۳۰ ساله برخی صنایع در این منطقه است.

وی افزود: حجم کل آب مصرفی در بخش صنعت استان سمنان مجموعاً ۳۷۴٫۲ لیتر بر ثانیه است که از این مقدار، تنها ۳۳ لیتر بر ثانیه معادل ۸٫۹ درصد از این پساب بازچرخانی می شود و بخش عمده ای از این پسآب از طریق شبکه های فاضلاب از دسترس خارج می شود. عمده صنایع در جهان از آب خاکستری در بخش تولیدات استفاده می کنند و از آب سالم به هیچ عنوان استفاده نمی شود، لذا بحث بازچرخانی آب در بخش صنعت برای تأمین آب این بخش بسیار مهم و ضروری است.

حیدریان با اشاره به مصوبات جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان گفت: در جلسات قبل مقرر شد دستگاه های اجرایی میزان اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی در استان را ارائه دهند، همچنین مقرر شده بود راه کارهای مؤثر برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز ابلاغ شود.

وی با اشاره به بالا بودن میزان تبخیر آب در استان سمنان اشاره کرد: کنترل و برنامه ریزی دقیق تر در خصوص طراحی استخر به منظور کاهش تبخیر و عدم ذخیره سازی آب زمستانه  و همچنین تدوین برنامه اجرایی سند بهره وری آب استان از جمله مصوبات دیگر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد:  در این جلسه گزارشی در خصوص وضعیت بازچزخانی پساب در شهرک های صنعتی استان و همچنین برنامه عملیاتی در خصوص قرق چاه های شرب جهت تأمین آب شرب مورد نیاز استان ارائه و راهکارهایی در این خصوص اتخاذ شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.