صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ۷۰۰ بازمانده از تحصیل جذب مدارس چابهار شدند
۷۰۰ بازمانده از تحصیل جذب مدارس چابهار شدند

از ابتدای سال 97 تاکنون؛

۷۰۰ بازمانده از تحصیل جذب مدارس چابهار شدند

معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش چابهار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 700 بازمانده از تحصیل در شهرستان چابهار جذب مدارس شدند.

جامانده از تحصیل

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-‌ اظهار کرد: با یک کار جدی و عملیاتی که با مراجعه خانه به خانه و هدایت کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس صورت گرفته از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، ۷۰۰ بازمانده از تحصیل را در مدارس چابهار جذب کردیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از استان‌های با تعداد بالای بازمانده از تحصیل است؛ در مجموع در چهارسال گذشته ۱۲۰ هزار بازمانده از تحصیل با برنامه جامع آموزش و پرورش جذب مدارس شدند و هم‌چنان عزم جدی برای جذب حداقل ۷۰ هزار بازمانده از تحصیل دیگر وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار تصریح کرد: عمده بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان دختران هستند که به دلیل ازدواج زودرس و مسائل فرهنگی اجازه ادامه تحصیل به آن‌ها توسط خانواده‌ها عمدتاً در مناطق روستایی داده نمی‌شود، البته اشتغال پسران و دوری مدرسه‌ها در روستاها برای دانش آموزان هم از دیگر دلایل افزایش بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

نوروزی گفت: برای به حداقل رسیدن بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان؛ برنامه آموزش و پرورش ایجاد مدارس مدارس شبانه‌روزی و طرح ایجاد مدارس روستا مرکز است تا بعد فاصله و مسافت برای به مدرسه رفتن دانش آموزان روستایی برطرف شود اما با این وجود به دختران هم‌چنان در برخی جاها به‌دلیل مسایل فرهنگی اجازه ادامه تحصیل داده نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.