صفحه اصلی / استان ها / سمنان / چتر تامین اجتماعی بر سر ۷۰ درصد سمنانی‌ها

چتر تامین اجتماعی بر سر ۷۰ درصد سمنانی‌ها

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به همپوشانی‌های بیمه‌ای در ایران و استان گفت: تنها راهبرون‌رفت از این شرایط تحقق دولت الکترونیک است.

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه سمنان، خلاقی همزمان با نخستین روز هفته تامین اجتماعی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: متاسفانه تعدد دفترچه‌ها و همپوشانی آن سبب شده که در برخی استان‌ها و از جمله استان ما تعداد دفترچه‌ها بیشتر از جمعیت آن استان است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان با اشاره به گستره خدمات‌دهی این سازمان در استان، گفت: بیش از 69درصد جمعیت این استان تحت‌پوشش تامین اجتماعی هستند که بیش از میانگین کشوری که ۵۱ درصد عنوان می شود، است.

وی از افزایش سه درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع بیش از ۴۸۰ هزار نفر از جمهیت ۷۰۲ هزار نفری استان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

این مدیر استانی اضافه کرد: این افزایش جمعیت بیمه شده ها نشان می دهد که در یک سال گذشته وضعیت اشتغال در استان رو به بهبود بوده است.

وی از وجود بیش از ۱۱۰ هزار نفر بیمه‌شده اجباری در این استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۶۱ هزار نفر نیز ذیل عنوان سایر که در برگیرنده کارگران ساختمانی، فرش‌بافان، رانندگان، بیمه‌های آزاد، بیمه بیکاری و…هستند نیز تحت پوشش این سازمان در استان هستند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان از افزودن ۲۰۰۰ نفر به بازنشسته‌های این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار نفر بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی در استان بهره‌مند هستند.

این عصو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به برخی بسته‌های تشویقی این سازمان برای ایجاد اشتغال در سال حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی که به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌پردازند در این طرح می‌توانند از تخفیف ۲۰درصدی حق کارفرما که دولت پرداخت آن را متقبل شده بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح در بودجه امسال تامین شده افزود: واحدهای تولیدی استان می‌توانند از مزایای طرح‌های تشویقی در راستای ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند. ضمن اینکه یک طرح بخشودگی جرائم نیز به بهانه سال حمایت از کالای ایرانی در سازمان در حال اجرا است.

اخلاقی با انتقاد از برخی بزرگنمایی‌ها در کشور گفت: در رصدی که از طریق ستاد تسهیل و رونق تولید انجام شده تامین اجتماعی آخرین دستگاهی است که واحدهای تولیدی در آن مشکل دارند. ضمن اینکه همه واحدهایی که مشکل داشتند از طریق کارگروه تسهیل توانستند از مزایایی که تامین اجتماعی در این حوزه دیده بهره‌مند شوند.

وی از وجود ۱۰ شعبه رسمی، سه کارگزاری و دو شعبه اقماری تامین اجتماعی در سطح این استان پهناور خبر داد و گفت: بزودی یک شعبه کارگزاری جدید نیز در جوار تامین اجتماعی شهرستان ایجاد و به این مجموعه اضافه می‌شود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص جدی بودن بحران صندوق‌ها و خصوصا تهدیداتی که به واسطه ناکارآمدی و بذل و بخشش مدیرعامل پیشین این سازمان متوجه تامین اجتماعی در کشور شد اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر نوربخش شرایط سازمان روند رو به رشدی داشته و توانسته تاکنون روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک مجموعه پاکدست مدیریت سازمان را برعهده دارد گفت: بدیهی است وقتی که در کشوری مشکل اقتصادی بوجود می‌آید، به تبع آن این مشکلات برای سازمانی بزرگی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد هم وجود دارد اما خوشبختانه مسوولان سازمان با دوراندیشی در صددند که مشکلات سازمان را کاهش دهند.

اخلاقی به برخی خطرات و تهدیدات پیش روی این سازمان اشاره کرد و افزود: در صندوق‌های بیمه‌ای دنیا به ازای هر ۱۴ تا ۱۷ نفر یک مستمری‌بگیر وجود دارد و این در حالی است که در تامین اجتماعی به‌ازای هر ۵ بیمه‌شده یک مستمری‌بگیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران نیز به سمت پیرشدن می‌رود ادامه داد: این شرایط می‌تواند در آینده مخاطراتی برای سازمان به همراه داشته باشد که باید از هم‌اکنون برای رویارویی با آن برنامه‌ریزی داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.