صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / مقبره خانواده‌ ایرانی در فستیوال آرل فرانسه
مقبره خانواده‌ ایرانی در فستیوال آرل فرانسه

نمایشگاه بین‌المللی عکس «آرل»

مقبره خانواده‌ ایرانی در فستیوال آرل فرانسه

مدیر گالری اجی درباره تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی عکس «آرل» در کشور فرانسه به بیان توضیحاتی پرداخت.

مدیر گالری اجی درباره تجربه حضور در نمایشگاه بین‌المللی عکس «آرل» در کشور فرانسه به بیان توضیحاتی پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، سیمیندخت دهقانی ـ مدیر گالری اجی ـ که با مجموعه‌ای در فستیوال «آرل» فرانسه از بزرگترین فستیوال‌های عکسی جهان حضور دارد، درباره این تجربه، اظهار کرد: با یک مجموعه از آقای علی مبصر در بخش جایزه‌ی کشف جدید پذیرفته شدیم و در نمایشگاه شرکت کردیم.

او ادامه داد: در مجموع ۱۰ هنرمند در این بخش قبول شدند که در نهایت جایزه‌ی ۱۵ هزار یورویی به هنرمندی از کشور هلند تعلق گرفت. از دیگر موضوعات قابل توجه این بود که هنرمندان در این بخش باید زیر ۴۵ سال سن می‌داشتند.

او درباره پروژه عکاسی علی مبصر در این نمایشگاه توضیح داد: پروژه علی مبصر که با عنوان «قطعات قلب شکسته پدربزرگ» ارائه شده بود، تاریخچه خانوادگی آقای مبصر را روایت می‌کرد. داستان از این قرار بود که ایشان در سه سالگی مادربزرگ‌شان را به دلیل بیماری سرطان از دست دادند و پس از فوت پدرشان نگاتیوهایی را پیدا می‌کنند که به ۶۰ سال قبل برمی‌گردد و عکس‌های خانوادگی بودند.

دهقانی ادامه داد: این نگاتیوها به همراه عکس قلب پدربزرگشان که در حین عمل قلب باز گرفته شده بود، مجموعه «قطعات قلب شکسته پدربزرگ» را تشکیل دادند. غرفه ما در نمایشگاه به شکل یک مقبره خانوادگی چیده شده بود و عکس‌ها نیز روی طاقچه‌هایی قرار گرفتند بودند. چیدمان به گونه‌ای طراحی شده بود که پس از دیدن عکس‌ها بیننده در نهایت به عکس سیاه و سفید قلب می‌رسد که به ۵۶ تکه تقسیم شده بود.

جشنواره‌ تابستانی عکاسی آرل (Rencontres d'Arles) یکی از مهمترین رویدادهای عکاسی دنیا به شمار می‌آید. این جشنواره‌ در سال ۱۹۷۰ آغاز به کار کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.