صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مشکلات اعتباری حوزه فرهنگی از درآمدهای اوقاف برطرف می‌شود
مشکلات اعتباری حوزه فرهنگی از درآمدهای اوقاف برطرف می‌شود

نماینده قائنات:

مشکلات اعتباری حوزه فرهنگی از درآمدهای اوقاف برطرف می‌شود

​رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات اعتباری که در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد از محل درآمدهای موقوفات برطرف می‌شود.

فرهاد فلاحتی

به گزارش کسب و کار نیوز، فرهاد فلاحتی در نشست مجمع نمایندگان استان با سرپرست و مدیران شهرستانی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گفت: اوقاف و امور خیریه باید در راستای اجرای منویات واقف حرکت کند و درآمدهای حاصل شده از موقوفات در راه خودش هزینه شود.

وی با بیان اینکه باید در راستای نگهداری موقوفات تلاش شود، افزود: بسیاری از مشکلات اعتباری که در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد از محل درآمدهای موقوفات برطرف می‌شود.

فلاحتی اظهار کرد: مشکلات زیرساختی، کمبود نیروی انسانی و عدم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با اوقاف و امور خیریه از جمله مشکلات پیش روی اوقاف است، که باید برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه باید خودش توانمند باشد که هزینه‌ها را تامین کند، گفت: استغناسازی موقوفات مساله‌ای است که باید در خراسان جنوبی به آن توجه کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان استان برای پیگیری درخواست‌ها و نیازمندی های اوقاف خبر داد و عنوان کرد: اگر موقوفات استان در مسیر صحیح حرکت کنند، نتایجی خوبی خواهد داشت.

فلاحتی یادآور شد: با فرهنگ‌سازی و تبلیغ از وقف به سمت و سویی حرکت کنیم که ذهنیت مردم به وقف معطوف شده و مردم رغبت برای وقف کردن داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.