صفحه اصلی / چند رسانه ای / مراسم تحلیف رییس جمهور ترکیه با حضور مقاماتی از ۵۰ کشور در بش تپه آنکارا برگزار شد.
مراسم تحلیف رییس جمهور ترکیه با حضور مقاماتی از ۵۰ کشور در بش تپه آنکارا برگزار شد.

حاشیه‌هایی از مراسم تحلیف اردوغان

مراسم تحلیف رییس جمهور ترکیه با حضور مقاماتی از ۵۰ کشور در بش تپه آنکارا برگزار شد.

مراسم آغاز نظام ریاست جمهوری پس از ادای سوگند رجب طیب اردوغان نخستین رئیس جمهور ترکیه در این نظام با حضور سران و مقامات بیش از 50 کشور در مجتمع بش تپه آنکارا برگزار شد.

مراسم آغاز نظام ریاست جمهوری پس از ادای سوگند رجب طیب اردوغان نخستین رئیس جمهور ترکیه در این نظام با حضور سران و مقامات بیش از ۵۰ کشور در مجتمع بش تپه آنکارا برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از انتخاب ؛ در این مراسم، سران ۲۲ کشور و مقامات ارشد ۲۸ کشور حضور یافتند.

رجب طیب اردوغان که با کسب ۲۶ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۲۳ رای، پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد، پس از ادای سوگند در صحن مجلس ملت کبیر کشور و بازدید از آرامگاه آتاتورک وارد کاخ بش تپه شد و مورد استقبال گروه مهتران قرار گرفت.

هنگام ورود اردوغان به کاخ ریاست جمهوری ترکیه ۱۰۱ گلوله توپ و همچنین در مقر نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش کشور نیز ۱۰۱ گلوله توپ شلیک شد.

مراسم مذکور با حضور رهبران ادیان مختلف برگزار شده و ارکستر سمفونی ریاست جمهوری، گروه کر، گروه موسیقی، مهتران و یگانهای ارتش با لباس های تاریخی و باستانی به هنرنمایی پرداختند.

سکه یک لیری که از سوی ضرابخانه به طور ویژه ضرب شده است و بر روی آن کاخ ریاست جمهوری و تصاویر مرتبط با مراسم وجود دارد، به میهمانان اهدا شد. تمبری ویژه نیز به مناسبت این روز به چاپ رسید.

حاشیه‌هایی از مراسم تحلیف اردوغان

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.