صفحه اصلی / فرهنگی / فعالان فرهنگی نقش موثری در حمایت از تولید ملی دارند
فعالان فرهنگی نقش موثری در حمایت از تولید ملی دارند

معاون وزیر ارشاد

فعالان فرهنگی نقش موثری در حمایت از تولید ملی دارند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالان فرهنگی نقش مهم و موثری در نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید ملی دارند.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالان فرهنگی نقش مهم و موثری در نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید ملی دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ،  محسن جوادی عصر سه شنبه در مراسم آغازین ‘جشنواره تولید ملی، فردای روشن' در مشهد افزود: نگاه تولید ملی باید نگاه اقتصادی باشد و بتواند رقابت منجر به پویایی را در بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد کند.
وی ادامه داد: تولید ملی مفهومی فراتر از تولید کالا است، تولیدات داخلی باید قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را داشته و از کیفیت لازم برخوردار باشند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تقویت فرهنگ حمایت از تولید ملی تاکید و بیان کرد: از رهگذر فرهنگ و هنر نظیر شعر، داستان و بهره گیری از فضای مجازی می توان اقدامات خوبی برای نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید ملی انجام داد.
وی گفت: حمایت از کالای ایرانی در هر شرایطی، به ضرر تولید ملی است لذا باید بتوان کالای داخلی و تولید ملی را اقتصادی کرد و کالاهای رقابت پذیر تولید نمود.
جوادی افزود: فرهنگ رابطه مستقیمی با اقتصاد دارد. تولید کنندگان باید بدانند در دنیای امروز خلاقیت و نوآوری می تواند اقتصاد را پویا کند. البته دولت و حاکمیت نیز باید با مبارزه با قاچاق کالا در این زمینه از تولیدات داخلی حمایت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ‘جشنواره تولید ملی، فردای روشن' از آذر ماه پارسال با رویکرد حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به همت این اداره کل آغاز شد.
جعفر مروارید افزود: این جشنواره به صورت سراسری با محوریت فرهنگسازی استفاده از کالای داخلی، مبارزه با قاچاق و عدم استفاده از کالای خارجی در بخشهای کتابخوانی، داستان کوتاه، طراحی پوستر، فضای مجازی و مسابقه پیامکی برگزار و ۹ هزار و ۶۱۳ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه آن ارسال شد. درنهایت ۴۰ اثر از این تعداد به عنوان آثار برگزیده انتخاب و امروز تقدیر شدند.
وی همچنین سوغات زائر را بهترین فضا برای تحول فضای اقتصادی در خراسان رضوی توصیف و بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقتصاد فرهنگ بهترین جایی است که می توان از آن برای حمایت از کالای ایرانی استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ادامه داد: سال حمایت از کالای ایرانی باید سال توجه به جوان متفکر ایرانی باید باشد. اگر جوان ایرانی مورد تکریم باشد در ارتباطات بین المللی نیز موفقتر خواهیم بود. مد را باید در اندیشه ایرانی دنبال کرد نه در فرهنگ غربی، دولت نیز باید در فعالیتهای خود از کالای ایرانی استفاده کند.
جشنواره فرهنگی هنری تولید ملی، فردای روشن عصر سه شنبه با معرفی آثار برتر در مشهد به کار خود پایان داد.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.