صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / راه‌اندازی فرودگاه نیشابور اولویت نخست نماینده خانه ملت
راه‌اندازی فرودگاه نیشابور اولویت نخست نماینده خانه ملت

راه‌اندازی فرودگاه نیشابور اولویت نخست نماینده خانه ملت

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فرودگاه، اولویت نخست ماست، می‌توان این پروژه را به ثمر رساند، علل کافی نیز برای ایجاد آن در نیشابور وجود دارد و توجیه‌پذیر است.

فرودگاه یاسوج

«حمید گرمابی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی درباره ایجاد فرودگاه در نیشابور شده است و دلایل کافی نیز وجود دارد و آن‌ها را ارائه داده‌ام، فرودگاه اولویت نخست ماست. در این رابطه چند مسأله را مطرح می‌کنند برای مثال گفته می‌شود هزینه بیش از مبلغی است که برای این پروژه شاخص اختصاص داده می‌شود که این مشکل را می‌توان با مرحله‌ای انجام دادن پروژه و بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی برطرف کرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل بحث توجیه‌پذیر بودن این پروژه است که مطمئن هستیم، توجیه اقتصادی دارد و ما بیش از ۸۰ درصد فرودگاه‌های موجود در این فرودگاه مسافر خواهیم.

گرمابی ادامه داد: آمار واقعی از آژانس‌های سطح شهر اخذ شده است، هفته‌ای حدود ۵۰۰ بلیت «تهران – مشهد از نیشابور» صادر می‌شود، حداقل همین مقدار نیز از تهران، مشهد و… بلیت گرفته می‌شود، نیشابور ۴۰۰ شرکت صنعتی کوچک و بزرگ دارد، علاوه‌بر آن فولاد و نیروگاه داریم که کارکنان این‌ها مرتب بین تهران و مشهد رفت‌وآمد دارند، هم‌چنین از شهرک صنعتی خیام نیز طبق آماری که از مسئولان آن گرفته‌ام ماهانه حداقل ۲۵۰ بلیت رفت و برگشت به تهران دارند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه افزود: در بحث گردشگری نیز نیازمند این فرودگاه هستیم، یک گردشگر که بناست به این شهر بیاید رفت‌وآمد به مشهد با خودرو و… برای او خسته‌کننده است، ما مناطق گردشگری زیادی نظیر آرامگاه‌های خیام، عطار، فضل‌بن شاذان و… هم‌چنین طبیعت شهرستان را داریم و پتانسیل این را دارند که مستقیم از تهران گردشگر به نیشابور با ماندگاری چند شب، بیاوریم و قطعاً این موضوع اقتصاد شهر را متحول می‌کند. 

وی گفت: مورد دیگر اتمام این پروژه است که گفته‌اند بهره‌برداری از آن طولانی می‌شود و این نگرانی هست که مانند برخی پروژه‌ها ناتمام بماند و به طول بینجامد بر اساس برنامه‌ریزی در مدت باقی مانده از دولت آقای روحانی در صورت اختصاص مبلغ، می‌توان فاز اولی که تعریف شده را انجام داد.

گرمابی یادآور شد: حتی اگر این ارتباط فرودگاهی برقرار شود سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا خواهند کرد و علل زیادی وجود دارد که مطمئن هستیم، ایجاد فرودگاه برای نیشابور توجیه دارد، علاوه‌بر آن می‌توانیم بسیاری از سرویس‌ها را به فرودگاه مشهد بدهیم و فرودگاه پوششی مشهد باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.