صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ایجاد دیوار حائل در سینای مصر در چارچوب اجرای «معامله قرن»
ایجاد دیوار حائل در سینای مصر در چارچوب اجرای «معامله قرن»

العربی الجدید فاش کرد؛

ایجاد دیوار حائل در سینای مصر در چارچوب اجرای «معامله قرن»

منابع سیاسی مصر اعلام کردند که ارتش این کشور طی روزهای گذشته، در سایه تفاهمات منطقه‌ای و در چارچوب "معامله قرن"، شروع به اجرای اقدامات جدید در سینای شمالی کرده است.

کوشنر

به گزارش کسب و کار نیوز، چند منبع سیاسی مصری در گفت‌وگو با روزنامه قطری “العربی الجدید” اظهار کردند که نیروهای مسلح مصری اقداماتی را در دست دارند که در نهایت به جداسازی منطقه مورد نظر در سینا از باقی مناطق منجر خواهد شد.

این منابع گفتند، مرحله کنونی این برنامه، شامل ایجاد یک دیوار حائل در اطراف این منطقه است، که علاوه بر چندین روستا از جمله “الحباین” و “السلام”، فرودگاه “العریش” و منطقه “صنعتی قدیمی” را نیز دربرمی‌گیرد.

بر اساس این خبر، نه تنها ساکنان این مناطق از این بخش از خاک سینا خارج شده‌اند، بلکه همه تأسیسات و زمین‌های کشاورزی این منطقه نیز تخریب شده‌اند و فرودگاه العریش هم تخلیه شده است.

اخیرا جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ به همراه جیسون گرینبلات، نماینده ویژه ترامپ در امور صلح خاورمیانه با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار و درباره طرح آمریکا برای صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین موسوم به “معامله قرن” رایزنی کردند.

به گفته این منابع، گرینبلات و کوشنر در این سفر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم دیدار کرده و اصلاحاتی در توافق قرن ایجاد کرده‌اند.

بر اساس این خبر یکی از اصلاحات اعمال شده در معامله قرن، این است که به جای تبادل اراضی و دادن بخشی از اراضی مصر به فلسطینی‌ها، صحرای سینا به منطقه تجاری و صنعتی آزاد تبدیل شود تا در خدمت نوار غزه باشد و کشور فلسطین در محدوده مرزهای نوار غزه و اراضی کرانه باختری که به شهرک‌های اسرائیلی تبدیل نشده و برخی شهرک‌های قدس، تشکیل شود.

بعد از سفر کوشنر و گرینبلات به مصر کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا و مصر راه‌های تسهیل ورود کمک‌های انسانی به غزه و تلاش‌های ترامپ درباره برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین را بررسی کردند.

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.